Program
Fra : andy

Dato : 17-02-03 13:24

Fra : Jonas Kongslund

Dato : 17-02-03 16:04

Prøv med BlueJ: <http://www.bluej.org/>.

--
Jonas Kongslund
The programmer, like the poet, works only slightly removed from pure

Fra : Snurrberget

Dato : 19-02-03 23:20

Som program til at _programmere_ java i for en _nybegynder_ ville jeg
kraftigt anbefale notepad eller joe (linux).

- cep

Fra : Jonas Kongslund

Dato : 20-02-03 00:42

Snurrberget wrote:

> Som program til at _programmere_ java i for en _nybegynder_ ville jeg
> kraftigt anbefale notepad eller joe (linux).

Frem for BlueJ formoder jeg. Hvorfor?

--
Jonas

Fra : Snurrberget

Dato : 20-02-03 10:31

> Frem for BlueJ formoder jeg. Hvorfor?

Jeg var måske lidt for hurtig på tasterne.
Mit indlæg var ikke ment som et argument imod BlueJ, som ser ud til at være
en fin lille java editor, der oven i købet er open source, hvilket jeg
opfatter som et klart plus.

- cep

Fra : andy

Dato : 20-02-03 11:24

tak for det men jeg kan ikke finde ud af at bruge blueJ, hvordan skal det
bruges?
og noadpad hvordan gemmer jeg det som java og afvikler det. Jeg har prøvet
er par eks fra javabogen i begge men virker ikke.

Fra : Jonas Kongslund

Dato : 20-02-03 14:56

andy wrote:

> tak for det men jeg kan ikke finde ud af at bruge blueJ, hvordan skal det
> bruges?

Det er måske for meget at forlange, men har du besøgt
<http://www.bluej.org/doc/documentation.html>? Der findes en tutorial, som
beskriver hvordan du bruger værktøjet.

--
Jonas

Fra : Snurrberget

Dato : 21-02-03 00:06

"andy" <a.brandorff@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
> og noadpad hvordan gemmer jeg det som java og afvikler det. Jeg har prøvet
> er par eks fra javabogen i begge men virker ikke.

Gem som filnavn.java
Compile med javac filnavn.java
Afvikles med java filnavn (uden ext.)

Jeg tror ikke at java installationen selv sætter enviroment variabler, så
det skal gøres manuelt.
Hvis java er installeret i C:\JAVA...
Sæt CLASSPATH til at pege på javafilen C:\JAVA\jre\lib\rt.jar. Hvis
CLASSPATH ikke findes skal den oprettes.
Tilføj biblioteket C:\JAVA\bin til PATH

Hvordan man opretter/sætter enviroment variable afhænger af
operativsystemet.

- cep

Fra : andy

Dato : 21-02-03 13:59