Spar Nord Bank - Microsoft
Fra : Jan Holm Hansen

Dato : 15-02-03 22:27

Hej
Jeg ved ikke noget om JAVA...
Men mit problem består i at jeg har Windows XP Pro.

Jeg kan ikke køre Netbank og jeg har hørt at det skulle være noget med at
Microsoft har ændret java i de nye udgaver,jeg har installeret diverse
Windows opdateringer, senest Service pack SP1a.
Men det køre ikke endnu, kan man installere en rettelse for java, så det
skulle køre igen.

Med venlig hilsen
Jan

Fra : Flemming Mertz

Dato : 15-02-03 23:10

Hey Jan

En hurtig søgning på google på netbank +xp giver masser af hint.

Men som du har fat i, er det manglen på en JVM i XP, der er problemet. Du
skal installere en JVM fra microsoft, som blandt andet ligger her:

http://www.eaid.dk/download/msjavx86.zip

Derudover er det min erfaring at du skal afinstallere eventuelle sun jre'er
du har installeret først. Efter en genstart burde det køre.

Ellers er der faktisk vejledninger på de fleste netbankers sider, så hvis
der ikke er på Spar Bank side, kan du checke Nordea eller lignende.

Med venlig hilsen,
Flemming Mertz

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 16-02-03 13:19

http://java.sun.com

mvh
Thomas

Fra : Allan Unnerup

Dato : 18-02-03 10:10

> [...]
> Windows opdateringer, senest Service pack SP1a.
> Men det køre ikke endnu, kan man installere en rettelse for java, så det

Hvad siger Spar Nord Bank?

Med venlig hilsen
Allan

Fra : Lars

Dato : 18-02-03 20:42

Du skal installere den nævnt JVM fra MS. Hvis du derudover har
installeret Java fra Sun i den ene eller den anden form, skal du
endvidere bede browseren om UNDLADE at bruge Suns version. Det gøres i
Internet Explorer ved at klikke på Funktioner ->
Internetindstillinger -> Avanceret. Her skal du ændre indstillingerne,
så du ikke anvender Java fra Sun. Dette gøres ved at FJERNE hakket ud
for Java (Sun) -> Use Java 2 ....

*/Lars