JavaMail og URLName.getURL()
Fra : Janus Engstr0m

Dato : 13-02-03 16:18

Jeg har lavet en lille proxy, så jeg kan hente min mail på min skole.
Eller det var ihvertfald meningen. Jeg har et problem med at få
genereret en URL ud fra URLName.getURL(). Et sådant kald giver en
NullPointerException, jeg har tracet til at opstå i java.net.URL.

Eksempelvis virker dette her ikke:

URLName u = new URLName("mail.pop.k-net.dk");
u.getURL();

Jeg ved, at programmet i sig selv virker, når man ikke forsøger at få
fat i den URL, som min proxy skal bruge (jeg genbruger noget kode jeg
fandt på nettet til denne proxy), da jeg sagtens kan hente mail, når jeg
er connected til et netværk uden proxy.

Hvordan får jeg en URL ud af URLName, og hvis det ikke kan lade sig gøre
grundet en decideret fejl i JavaMail, hvordan vil en URL i givet fald se
ud, når man skal forbinde til en mailserver ??

Venlig hilsen Janus

Fra : Morten

Dato : 16-02-03 16:57

Janus Engstr0m wrote:
> [...]
>
> Eksempelvis virker dette her ikke:
>
> URLName u = new URLName("mail.pop.k-net.dk");

Måske kan parseren ikke parse din URL fordi den ikke har en protokol?
Se de øvrige constructors for ULRName. Prøv pop3://mail.pop.k-net.dk

Morten