underlig databasefejl
Fra : Martin Møller Bæk

Dato : 12-02-03 12:47

Jeg får en vildt underlig fejl, når jeg søger
at hente data ud fra en Acces 2000 database.

Jeg connecter til databsen via ODBC, og kalder
executeQuery() på et Statement object, som så
returnerer et ResultSet object.
Jeg henter data ud fra dette ResultSet via
noget lignende:

while(result.next())
{
//...getString(..)
//osv
}

Men problemet er, at selvom jeg ved, den skal hente
3(eksempel) rækker ud, så giver den mig kun en række.
Jeg har prøvet at printe sql'en og køre den direkte
i Acces, og derved giver den mig alle 3 rækker.

Hvad gør jeg galt?
Jeg har brugt ovenstående fremgangsmåde masser af
gange, uden at det har givet nogen problemer.

Mvh
Martin MB

Fra : Martin Møller Bæk

Dato : 12-02-03 12:51

Martin Møller Bæk wrote:
> while(result.next())
> {
> //...getString(..)
> //osv
> }

Jeg vil lige tilføje, at hvis jeg erstatter
ovenstående while løkke med en
for(int i=0; i<3; i++)
så laver den ikke fejl, men giver mig alle
rækkerne (dynamisk antal).

Når jeg kalder
result.getFetchSize()
returnes 1.

Mvh
Martin MB

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 12-02-03 12:53

Martin Møller Bæk <martin@nospam.aflame.dk> writes:

> Jeg connecter til databsen via ODBC, og kalder

Lyder som et driverproblem. Bruger du seneste version?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn

Fra : Martin Møller Bæk

Dato : 12-02-03 12:58

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Lyder som et driverproblem. Bruger du seneste version?

Jeg har ikke eksplicit installeret en driver,
men kun brugt den, der er med i MS Acces 2000
el. (Win XP).

Men det var da værd at undersøge, om det er det,
der er problemet.

/Martin

Fra : Michael Berg

Dato : 14-02-03 00:40

Hej Martin!

Du gør ikke noget ved dit ResultSet før while løkken vel? Gør det nogen forskel om du siger result.first() lige før while'n ?

Mvh
Michael Berg
www.key2know.dk

Fra : Martin Møller Bæk

Dato : 14-02-03 10:47

Michael Berg wrote:
> Du gør ikke noget ved dit ResultSet før while løkken vel?

Nej, dvs. oprindeligt har jeg brugt det til flere forespørgsler,
men selvom jeg ændrer det, så det kun bruges her, så giver det
samme fejl.

>Gør det nogen forskel om du siger result.first() lige før while'n ?

Nej

Mvh
Martin