500 Servlet Exception
Fra : Allan Unnerup

Dato : 09-02-03 16:02

Hvordan undgår jeg, at brugeren får "500 Servlet Exception" at se?

Kan man pakke hele en servlet ind i en try { .. } catch?

Med venlig hilsen
Allan

Fra : Michael Berg

Dato : 09-02-03 19:18

Hej Allan,

"Allan Unnerup" <alu@udkik.dk> wrote in message news:U4u1a.73059$Hl6.7320793@news010.worldonline.dk...
> Hvordan undgår jeg, at brugeren får "500 Servlet Exception" at se?

Et eller andet i din servlet kaster en exception af sig. Hvis du er heldig får du sammen med din 500-fejl et stack trace i din browser som fortæller hvad der skete og hvorhenne. Ellers må du eksperimentere dig frem til det.

Når du kender sted og årsag så kan du sætte en try-catch omkring og sende noget mere meningsfyldt indhold tilbage til browseren når den pågældende fejl forekommer.

Du kan også sætte servlet ErrorPage property'en i applikationsserveren (tomcat, websphere, bea - whatever), som gør det muligt at præsentere fejl gennem en JSP side efter egen udformning. Det kan bruges til mange ting - fx. at fortælle brugeren på "dansk" hvad der er gået galt og ikke mindst hvordan man kommer videre herfra.

Mvh Michael