IP telefoni
Fra : Naveed Aslam

Dato : 06-02-03 10:21

Hej, jeg har fået til opgave at udvikle et client-server program som
skal gøre det muligt for klienten at ringe til lokaltakst via en ADSL
forbindelse i det område, hvor serveren er placeret. I den forbindelse
har jeg brug for al den hjælp som jeg kan få. Hvilke emner er det jeg
skal dykke ned i og så videre. Hvor finder jeg de materialer som jeg
skal bruge i den forbindelse osv. På forhånd tak.

Fra : soren

Dato : 06-02-03 12:31

Naveedaslam_786@hotmail.com (Naveed Aslam) writes:

> [...]
> skal dykke ned i og så videre. Hvor finder jeg de materialer som jeg
> skal bruge i den forbindelse osv. På forhånd tak.

det er vist lidt offtopic i denne gruppe, men ok .

anyhow, du vil sikkert lure lidt paa SIP.

http://www.iptel.org/ har en masse information om ip telefoni generelt.
http://www.vovida.org/ har en implementation inkl. 'pstn' gw programmer.
http://www.alphaworks.ibm.com/aw.nsf/download/sip4j har et java toolkit.

mvh,

--

school.soren.davidsenATturtleDOTmathDOTklteDOThu//math-institute/uni-debrecen
other..sorenATtaneshaDOTnet//oesterbro/denmark/www.tanesha.net