String.replace();
Fra : Jeppe Jensen

Dato : 05-02-03 11:48

Skal sende nogle parametere via en URL, som bekendt ikke kan lide nogel
enkelte karaktere(http://www.phphelp.com/ref/html/urlencode.html). Problemet
er at jeg jo ville køre mine parametere gennem en string.replace(). MEN
string.replace() tager to chars. Er der ikke nogen der har lavet noget
smart, nogen må da være stødt på dette problem fx string.replace(' ',
"%20"), altså at erstatte et mellemrum med %20........

Takker....

Fra : soren

Dato : 05-02-03 14:21

"Jeppe Jensen" <no@no.no> writes:

> [...]
> smart, nogen må da være stødt på dette problem fx string.replace(' ',
> "%20"), altså at erstatte et mellemrum med %20........

Tag et kig paa java.net.URLEncoder (og java.net.URLDecoder evt).

Mvh,

--

school.soren.davidsenATturtleDOTmathDOTklteDOThu//math-institute/uni-debrecen
other..sorenATtaneshaDOTnet//oesterbro/denmark/www.tanesha.net

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 05-02-03 14:39

> Tag et kig paa java.net.URLEncoder (og java.net.URLDecoder evt).

Takker var lige det der skulle til

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 05-02-03 15:21

> Tag et kig paa java.net.URLEncoder (og java.net.URLDecoder evt).

nu du var så hurtig, kan du måske også svare mig på hvordan jeg fanger den
enocing jeg køre med. Bruges til 2. parameter.....

Fra : soren

Dato : 05-02-03 18:05

"Jeppe Jensen" <no@no.no> writes:

> nu du var så hurtig, kan du måske også svare mig på hvordan jeg fanger den
> enocing jeg køre med. Bruges til 2. parameter.....

Proev 'us-ascii' eller 'iso8859-1' ?

Mvh,

--

work...sorenATkapowtechDOTcom//dr/neergaardsvej/hoersholm/denmark

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 06-02-03 08:45

> Proev 'us-ascii' eller 'iso8859-1' ?

Men hvis programmet nu skal køre på forskellige maskiner.....

Kan man ikke hente det fra systemet, fandt en metode Charset
fra java.nio.charset.Charset. Men synes ikke lige jeg kan finde en egnet
metode.'
Der er vist heller ikke noget på System.*

Fra : Niels Teglsbo

Dato : 06-02-03 22:28

"Jeppe Jensen" <no@no.no> wrote:

> Men hvis programmet nu skal køre på forskellige maskiner.....

Strengen du skal kode antages altid at være Unicode. Spørgsmålet er hvad
webserveren forventer, jeg har været ude for både "ISO-8859-1" og "UTF-8".

> Kan man ikke hente det fra systemet, fandt en metode Charset
> fra java.nio.charset.Charset. Men synes ikke lige jeg kan finde en egnet
> metode.'
> Der er vist heller ikke noget på System.*

URLencoder har også en deprecated udgave, der kun tager én parameter og
bruger systemets default-encoding. Den finder default-encoding ved:

String encoding =
(String)java.security.AccessController.doPrivileged(
new sun.security.action.GetPropertyAction("file.encoding"));