problemer med JMenu
Fra : Thomas

Dato : 04-02-03 15:16

Hejsa jeg er lidt ny i GUI programmering.
Jeg vil gerne lave en menu :

Filer
>save
>load
>quit

Jeg har en JMenuBar
og en JMenu("Filer")

Men jeg kan ikke rigtig få JMenuItem frem under Filer..

JMenuBar menu = new JMenuBar();
JMenu filer = new JMenu("Funktioner");
JMenu connection = new JMenu("Connection");
menu.add(filer);
menu.add(connection);

JMenuItem save = new JMenuItem("save");
filer.add(save);

Fra : Sonni Nielsen

Dato : 16-02-03 09:29

Problemet er at du har tilføjet save til filer efter du har tilføjet filer
til menu. Du skal tilføje save til filer inden fu tilføjer filer til menu,
som vist her:

public JMenuBar createJMenuBar()
{
JMenuBar menu = new JMenuBar();
JMenu filer = new JMenu("Funktioner");
JMenu connection = new JMenu("Connection");

JMenuItem save = new JMenuItem("save");
filer.add(save); // gøres før du tilføjer filer til menu

menu.add(filer);
menu.add(connection);
}