Hvordan finder man det tilknyttet program ~
Fra : aaaa

Dato : 03-02-03 22:11

Hej

Hvordan finder man ud af hvilket program der er tilknyttet til et filnavn og
hvordan finder man hvor programmet likker. så man kan starte det.

På forhånd tak for enhver hjælp.

Brian

Fra : Jørn Hansen

Dato : 04-02-03 18:09

aaaa wrote:
> [...]
>
> Hvordan finder man ud af hvilket program der er tilknyttet til et filnavn og
> hvordan finder man hvor programmet likker. så man kan starte det.

På Windows tror jeg at du kan prøve med kommandoen ASSOC for at finde
association fra filtype til association.

Med FTYPE kan du derpå finde applikation, der tager sig af en association.

Du bliver nok nødt til at lave et program, der kalder windows og læser
output fra assoc og ftype.

Held og lykke.

Fra : aaaa

Dato : 04-02-03 19:51

Tak for hjælpen det vil jeg prøve

Fra : aaaa

Dato : 04-02-03 20:00

Har du også en ide hvordan jeg kan gøre det enten platform uafhængig eller
hvordan man gør det på linux.

På forhånd Tak