Hvordan ændrer man fortgen i et resultat??
Fra : Henrik Holm-Hansen

Dato : 09-03-03 17:53

Hej,

Jeg håber en kan hjælpe. I en rapport - regnskabsanalyse har jeg følgende
udregning:

Me.Udv_Bruttoresultat = (Me("SumOfBruttoresultat" + CStr(slut_periode)) -
Me("SumOfBruttoresultat" + CStr(start_periode))) /
(-Me("SumOfBruttoresultat" + CStr(start_periode)))

og den fungerer perfekt. Problemet er blot, at hvis det tal jeg dividerer
med er negativt, så skal det ændre fortegn først, så det bliver positivt.
Ellers går der "ged" i resultatet.

Hvordan gør man det????

Mvh
Henrik

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 09-03-03 18:23

Henrik Holm-Hansen slrev:
> [...]
CStr(slut_periode)) -
> Me("SumOfBruttoresultat" + CStr(start_periode))) /
> (-Me("SumOfBruttoresultat" + CStr(start_periode)))

Er det bare mig eller..? F.eks. er udtrykket
Me("SumOfBruttoresultat" + CStr(start_periode))
også i den grad ganske uforståeligt for mig!

Hvad er 'Me' for noget (i denne sammenhæng), og hvordan er start_periode
og slut_periode defineret?

Derudover kan jeg komme med et lille eksempel på hvordan man kan sikre
positivt fortegn på et udtryk, her i eksemplet X:

X = IIf(X < 0, -X, X)

Der findes desuden en funktion Sgn, som returnerer 1, 0 eller -1
afhængig om argumentet er positivt, nul eller negativt.

-------
Tomas

Fra : Tele Danmark

Dato : 13-03-03 16:36

Brug abs(). Returnere det absolute tal.

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 13-03-03 23:11

Tele Danmark skrev:
> Brug abs(). Returnere det absolute tal.

Naturligvis! Min klap må vist være gået ned da jeg foreslog noget med
Iff...

-------
Tomas