Kan ikke bruge en variabel fra en listebok~
Fra : m-olesen

Dato : 07-03-03 20:18

Hej

Jeg sidder og forsøger at bruge en variabel fra en listeboks til at kalde en
Function,
men det vil sku ikke, det skidt....

eksempel

Dim strTest as string

strTest = bla bla

Call strTest

Er der nogen der har de vise sten??

-MO-

Fra : m-olesen

Dato : 07-03-03 21:52

Det er det her jeg gerne vil:

Private Sub Start()
Dim strSub As String
strSub = "test"
Call strSub
End Sub

Sub test()
MsgBox "Test"
End Sub

Fra : Arne

Dato : 08-03-03 00:06

> Private Sub Start()
> Dim strSub As String
> strSub = "test"
> Call strSub
> End Sub
>

> Sub test()
> MsgBox "Test"
> End Sub

Ordkløveri, men en Sub er ikke en Funktion!

Prøv denne:

strSub = "test"
strSub ' altså uden Call

Jeg formoder du har styr på kaldet til Sub Start..??!!...der lissom skal
starte det hele.

--
mvh.
Arne Rasmussen

Fra : m-olesen

Dato : 08-03-03 01:01

:

> strSub = "test"
> strSub ' altså uden Call

Hmmmm
Der sker det samme, en fejl.

-MO-

Fra : Arne

Dato : 08-03-03 10:19

> Hmmmm
> Der sker det samme, en fejl.

Hvilken fejl..??

Prøv lige denne

Private Sub Start()
Dim strSub As String
strSub = "test"
MsgBox strSub
End Sub

Skrives værdien ud..?

Fra : preben nielsen

Dato : 08-03-03 10:27

"Arne" <via@hjemmeside.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken fejl..??
>
> Prøv lige denne
>
> Private Sub Start()
> Dim strSub As String
> strSub = "test"
> MsgBox strSub
> End Sub
>
> Skrives værdien ud..?

Du har da vist ikke hverken læst spørgsmålet eller prøvet dit eget
(forrige) svar

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Arne

Dato : 08-03-03 10:43

> Du har da vist ikke hverken læst spørgsmålet eller prøvet dit eget
> (forrige) svar

Jow, men jeg er vist mere vant til script-sprog hvor den slags godt kan lade
sig gøre. (men kan godt se det nu du siger det)

Men dit svar til MO gav også mig svar på et indlæg fra d. 3/3-03 vedr. kald
af Funktion.

Så tak alligevel.

mvh.

- Arne.

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 08-03-03 21:50

m-olesen skrev:
> Det er det her jeg gerne vil:
>
> Private Sub Start()
> Dim strSub As String
> strSub = "test"
> Call strSub
> End Sub
>
> Sub test()
> MsgBox "Test"
> End Sub

Modsat hvad man måske umiddelbart skulle tro, så kan det faktisk godt
lade sig gøre i VB6 (mener dog ikke i VB5).
Det handler om at bruge CallByName. Eksempel:

Public Sub test()
MsgBox "Hejsa!"
End Sub

CallByName Me, "test", VbMethod
CallByName Me, "xxxx", VbMethod

Den første CallByName vil virke, idet der findes en 'metode' (en
procedure) ved navn "test".
Den anden CallByName vil fejle, idet der ikke findes en 'metode' (en
procedure) ved navn "xxx".

Me kan naturligvis erstattes af navnet på en anden form, eller evt. et
objekt, som du selv har defineret, hvis dette måtte ønskes.

HUSK at de metoder (procedurer), som du vil kalde SKAL være public (også
selvom de bliver kald inde fra samme form ved at angive objektet Me).

-------
Tomas

Fra : preben nielsen

Dato : 08-03-03 08:56

"m-olesen" <m.olesen@pc.dk> skrev i en meddelelse

Dim strTest as string

>strTest = bla bla

>Call strTest

Det kan du generelt ikke i et compileret sprog.

>Er der nogen der har de vise sten??

Hvis du har et begrænset udvalg:

strTest = "FunktionA"

Select Case StrTest