En god begynderbog?
Fra : M.Kay

Dato : 05-03-03 10:47

Hej alle,

Jeg er lidt ny indenfor visual basic programmering, så jeg savner en god
begynderbog. Den skal fortrinsvis bruges som opslagsværk, da jeg ikke tror
så meget på at side med bogen foran sig og gennemføre færdige lektioner man
skal skrive af.

Er der her i gruppen nogle med et forslag der kunne dække mit behov. Bogen
må gerne være dansk, men det er bestemt ikke et krav

På forhånd tak
M. Kay

Fra : Martin Wiboe

Dato : 05-03-03 18:28

Grundlæggende programmering med Visual Basic 6.0 af Michell Cronberg. Værd
hver en krone!
Hjalp mig igang. Ikke så meget afskrivning, men kan megel vel læses i én
køre.

Martin

Fra : M.Kay

Dato : 05-03-03 20:24

I know it's awful, but Martin Wiboe wrote to everybody in
dk.edb.programmering.basic.visual-basic saying:

> [...]

> Værd hver en krone!
> Hjalp mig igang. Ikke så meget afskrivning, men kan megel vel læses i

Den bog har jeg allerede stiftet bekendskab med og jeg finder dens
eksempler meget dårlige og bogen dækker alt for få emner grundigt til at
kunne bruges til opslagsværk. Måske jeg skal bruge noget mere avanceret
alligevel, og gerne engelsk.

Hvad bruger I der allerede er erfarne VB programmører som jeres bibel..
bortset fra internettet og MSDN?

--
MKay - mkay[a]mail.dk

- If we stop voting, will they all go away? -

Fra : MKJ

Dato : 05-03-03 22:18

> I know it's awful, but Martin Wiboe wrote to everybody in
> dk.edb.programmering.basic.visual-basic saying:

Beginning Visual Basic 6
http://www.wrox.com/books/1861001053.htm

Mvh
MKJ

Fra : M.Kay

Dato : 06-03-03 10:04

I know it's awful, but MKJ wrote to everybody in
dk.edb.programmering.basic.visual-basic saying:

> "M.Kay" <G.i.n@ping.dk> skrev i en meddelelse

> Beginning Visual Basic 6
> http://www.wrox.com/books/1861001053.htm

Fjong, den har jeg så bestilt, i det oplag der nu må være det nyeste.

Tak for hjælpen til dem der hjalp. Jeg er af den, måske gammeldags, mening
at man husker ting bedre hvis man har læst dem i en bog. Tempoet man læser
i på en skærm er for højt, eller man læser for sporadisk. Anyways har jeg et
par ASP bøger fra samme forlag og dem er jeg godt tilfreds med, så jeg
glæder mig til den nye bog kommer.

Mange tak,
M. Kay

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 05-03-03 22:36

M.Kay skrev:
> Hvad bruger I der allerede er erfarne VB programmører som jeres
bibel..
> bortset fra internettet og MSDN?

Det burde da også være nok!
Der findes så mange kodeeksempler "ude i verden" på diverse web-sites,
hvor folk har mulighed for at lægge deres kode til offentlig skue, at
stort set alt er dækket.

Jeg vil mene at det er når man kommer ind på mere specifikke områder,
som f.eks. kombinationen VB6-ADO-Oracle 8i-CLOBs, at det måske kan knibe
lidt med brugbare kodeeksempler "derude". I sådan et tilfælde kan det
være formålstjenligt at købe en bog, som (også) omhandler dette
specifikke område.

-------
Tomas

Fra : Johnny E Jensen

Dato : 06-03-03 00:07

Hej M.Kay

Prøv en tur på dit lokale bibliotek - der kan du hurtigt få et indblik over
hvor mange bøger der findes til VB6.

Men bøger fra forlaget Microsoft Press eller Cybex har hjulpet mig meget.

/Johnny

Fra : PB

Dato : 06-03-03 23:17

VB5 in 21 days, og også VB6 on 21 days, et par 'telefonbøger' fra Sams
forlag.

hilsen Peter

Fra : PB

Dato : 06-03-03 23:16

Den bog er noget af det pædagogisk dårligste, jeg længe har set. Det
første rigtige eksempel med momsberegning og læse/skrive i regDB og
mange af de andre eksempler i øvrigt er vist mere beregnet på at vise
hvor god en programmør forfatteren er..........

Den bog jeg har lært mest af og brugt mest er faktisk fra VB5 tiden,
Visual Basic in 21 days fra Sams forlag. Den til VB6 er også rimelig,
men ikke så god som den anden.

hilsen PEter

Fra : Martin Wiboe

Dato : 08-03-03 14:06

Selvfølgelig, smag og behag, den hjalp bare mig...