Installationsprogram version 2
Fra : Per Mosgaard Larsen

Dato : 03-03-03 22:14

Hej

Jeg skrev i denne gruppe i sidste uge, hvor jeg havde problem med "Package
and Deployment Wizard " (mange tak for svarene). Jeg valgte "Visual Studio
Installer 1.1" (Virker som et godt installations program) MEN nu får jeg ny
fejl - ØV

Selve installationen er OK - men når man starter programmer kommer følgende
fejl "Fejlkode 429 AxtiveX component can't create objekt" fejlen kommer når
Acces databasen skal åbnes.
Mit gæt har været at der er et eller andet der ikke er intalleret ordentligt
på maskinerne - men jeg kan ikke rigtigt komme videre

Fejlen opstår på en Win/2000 + XP maskine - men ved andre test på Win 98 +
Win/2000 maskine er alt OK.

Mit projekt er et konverteret VB 4.0 kan det være noget gammelt kode der
ikke er kombatibel ?

Hilsen

Per Mosgaard Larsen

Fra : Krabsen

Dato : 04-03-03 09:11

Tja, du mangler en DLL. Spørgsmålet er hvilken

Et skud fra hoften: VB5DB.DLL - den har jeg oplevet give netop den fejl. På
runtime-PC, men det kunne jo være..

Ellers ville mit næste skridt være at kontrollere, om alle de runtime-filer,
der er behov for (se i hjælp, start evt ved "distributing applications,
files to include".) er til stede. Især dem, der bruges til database-access.

Bruger du Crystal Reports? Den er ret følsom

Bemærk også, at der kan være en forskel i krav til dll-filer på Win 95/98 og
Win NT/2000/XP

mvh
Krabsen

Fra : Per Mosgaard Larsen

Dato : 04-03-03 17:33

Tak for svaret

Det er ikke VB5DB.DLL da den er med i installationen som "Visual Studio
Installer" laver, og ligger på brugerens maskine.
Jeg bruger helle ikke Crystal Reports.

Vedr. DLL der bruges til Database-access kan jeg se er DAO350.dll
(dao2535.tbl)
Da det er et VB4 projekt der er konverteret (databasen brugerene har er en
Access 2.0 database) kan det være dette der giver problemer.
Kan det tænkes at WIN/2000 og XP ikke er så meget bagud kombatible ?

Hilsen

Per Mosgaard Larsen

Fra : Krabsen

Dato : 04-03-03 17:48

Jeg tror ikke, det er et spørgsmål om Win-version, men snarere om
DAO-version.
Access 2 lyder som en 'før-dao350'.

Hvis du konverterer databasen til Access 97, hjælper det så?

Hvis du konverterer til Access 2000, skal DAO udskiftes til 360.

Fra : Per Mosgaard Larsen

Dato : 04-03-03 18:44

Hej

Jeg har konverteret databasen til Access 97 men det giver desværre samme
fejl

Det må være noget med det gamle VB4 kode der læser databasen eller ?

Hvis du har flere forslag - er jeg klar til flere forsøg

Fra : Per Mosgaard Larsen

Dato : 05-03-03 00:37

Hej

Jeg tror nok dit svar har skubbet min i den rigtige retning (håber jeg)

Mit gæt på problemet er at det er DAO350.DLL der ikke er blevet installeret
korrekt i.f.m. installation af office eller service pack 1

Hvordan dette rettes vil jeg nu undersøge