Åbne access database uden datakontrol i pr~
Fra : Mikael Olesen

Dato : 02-03-03 09:36

Hej

Jeg har brug for at åbne access database og skrive data til records i
basen UDEN at have en datakontrol på selve formen. Hvordan gør man
dette?

På forhånd tak

Mikael Olesen

Fra : MKJ

Dato : 02-03-03 11:45

"Mikael Olesen" <kyriakes@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har brug for at åbne access database og skrive data til records i
> basen UDEN at have en datakontrol på selve formen. Hvordan gør man

Lav en reference til ADO (Project > References)

Dim objConn As ADODB.Connection
Dim objRS As ADODB.Recordset
Dim i As Integer

Set objConn = New ADODB.Connection
Set objRS = New ADODB.Recordset

objRS.CursorType = adOpenKeyset
objRS.LockType = adLockOptimistic

objConn.ConnectionString = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data
Source=C:test.mdb;Persist Security Info=True"
objConn.Open
objRS.Open "tblTabelnavn", objConn, , , adCmdTable

Så er der et åbent recordset og du kan tilføje records men AddNew metoden.
Tag evt. et kig på Command objektet.

Mvh
MKJ