Database adgang VB6
Fra : Lars Beck

Dato : 28-02-03 13:42

Hej NG.

Er der ikke nogle der har et kode eksempel hvor man har en dbCombo og en
Datacontroller (Data1).

Jeg er ved at lave et lille program hvor man skal kunne vælge en kunde ved
hjælp af combo boxen og derefter opdatere et par labels. Det hele virker
hvis jeg vælger kunde med Data1 men ikke når jeg vælger med dbCombo. Jeg har
prøvet "alt" og søgt i MSDN, nettet etc. men det virker stadig ikke.
Jeg bruger DAO og Accecs2000 (jeg har også prøvet med ADO men med samme
resultat.)

Så hvis der er nogle der har en stump kode hvor jeg kan kigge lidt over
skulderen vil jeg blive meget glad.

Lars

Fra : Krabsen

Dato : 28-02-03 15:48

Ja, det har jeg - men det ligger midt i et projekt, der giver en 800 KB
..EXE, så jeg skal lige have det 'pillet ud'.
Det bliver nok ikke før søndag, så du må væbne dig med tålmod, medmindre en
anden kommer mig i forkøbet.

mvh

Krabsen

Fra : ///JJ

Dato : 28-02-03 16:42

"Lars Beck" <Lars.Beck@REMOVEdankemi.dk> wrote in message
> [...]
> prøvet "alt" og søgt i MSDN, nettet etc. men det virker stadig ikke.
> Jeg bruger DAO og Accecs2000 (jeg har også prøvet med ADO men med samme

Jeg mener dit problem ligger i timingen. Har du "refresh'et" m.m. dit objekt
efter du har bundet data1.database? Jeg kan ikke huske alle properties i
hovedet (måske kan du poste det du har prøvet), men prøv noget a lá:

data1.database=dbCombo ' evt. dbCombo(dbCombo.index) eller lign. -
igen: jeg kan ikke helt huske syntax
data1.querystring="select * from " & dbCombo ' sådan cirka: querystring(?)
data1.refresh
data1.connect

Gi'r det noget?

mvh