DAO database
Fra : Jan Eriksen

Dato : 27-02-03 17:36

Hej

Jeg har udviklet et program med en DAO database (VB6). Når jeg overfører
projektet til en Win98 maskine med VB6 kan jeg ikke lave en EXE fil.
Programmet bruger DBEngine til at oprette databasen. Jeg får følgende
fejlmeddelse ved kompilering (programmet stopper ved DEngine.CompactDatabase
(var1, var2, var3, var4, var5):

Compile Error
ActiveX component can't create object

Mangler jeg at installere noget for at få det til at virke?

Jan Eriksen
je@cmcbio.com

Fra : Helge Bjørkhaug

Dato : 27-02-03 20:14

On Thu, 27 Feb 2003 17:36:09 +0100, "Jan Eriksen" <je@cmcbio.com> wrote:

> [...]
>
>Compile Error
>ActiveX component can't create object
>
>Mangler jeg at installere noget for at få det til at virke?

MDAC 2.6 eller høyere? Da trenger du JET 4.0
<http://www.microsoft.com/data/download.htm#Jet4SP3info>

--
Snutten
Reply-to adressen er gyldig inntil spam er mottatt

Fra : Krabsen

Dato : 28-02-03 09:06

Tja, du mangler en DLL. Spørgsmålet er hvilken

Et skud fra hoften: VB5DB.DLL - den har jeg oplevet give netop den fejl. På
runtime-PC, men det kunne jo være..

Ellers ville mit næste skridt være at kontrollere, om alle de runtime-filer,
der er behov for (se i hjælp, start evt ved "distributing applications,
files to include".) er til stede. Især dem, der bruges til database-access.

mvh
Krabsen