vb60. Input til IIS-apps.
Fra : Arne

Dato : 26-02-03 23:46

Hej.

Hvordan henter man input ind i en IIS-app. via en ass-form..??

Jeg har lavet vb-apps. som virker fint (og er fiks til asp-forms), men jeg
har bøvl med at hente værdier ind. Jeg har prøver Request.Form osv. men
intet sker (fejler heller ikke)

Apps`en virker fint hvis man hardcoder Var`s og fyrer den af via browser.
--
mvh.
Arne Rasmussen

Fra : John Doe

Dato : 27-02-03 08:16

Er det du søger -- en måde at benytte IIS'en request- og Response objekt ?

Jeg er lidt doven - så jeg gider ikke svare mm. det er det.

/Robert

Fra : John Doe

Dato : 27-02-03 08:19

OK - der var jeg lidt for doven.

Du vil sende IIS'en Request Object fra ASP over i VB6 og manipulere den der
?

/Robert

Fra : Arne

Dato : 27-02-03 08:57

> Du vil sende IIS'en Request Object fra ASP over i VB6 og manipulere den
der

Det er "normal" form-afsendelse, hvor den ISS-apps. (dll-class) skal snappe
form-oplysningerne via Request.Q../Form, men dette sker ikke lige.

I formen er <form action=den-class-fil.asp> så det er fint....meeen, det
virker som om at class`en slet ikke opfanger værdier "udefra" ved
inlæsning...!!??

Koden foregår inde i denne: "Private Sub WebClass_Start()"

Og virker som sagt hvis man hardcoder værdier ind i Variablerne.

Håber det er mere klart nu.

mvh.

- Arne.

Fra : John Doe

Dato : 27-02-03 10:07

Tror jeg misforstod dig (kunne ikke læse måske).

Gik ud fra at det var en ActiveX Dll du var i gang med at lave - men det er
det nok ikke.

Jeg har selv en sådan - hvor jeg fra ASP kan sende referencer til
Request/Application og andre IIS-objekter til denne dll.

Det var det!

Fra : Arne

Dato : 27-02-03 13:38

> Jeg har selv en sådan - hvor jeg fra ASP kan sende referencer til
> Request/Application og andre IIS-objekter til denne dll.
>
> Det var det!

Nej - det var ikke det..!!

Fortæl hvordan du fanger værdier "uderfra" ind i dine variabler.
Det er vel ligegyldigt hvilken dll der skal fange do.

Altså: lidt kodestump til ideer ville være skønt...

mvh.

- Arne.

Fra : John Doe

Dato : 27-02-03 17:06

> Fortæl hvordan du fanger værdier "uderfra" ind i dine variabler.
> Det er vel ligegyldigt hvilken dll der skal fange do.

Jeg sender referencen til ASP's Request ind i min DLL:

Efter oprettelse af ny ActiveX Dll - sørges for, at flg. er afkrydset i
referencer [Project -> References]:
"Microsoft Active Server Pages Object Library"

Jeg har delt det op i VB og ASP

Sørg for at have de rigtige rettigheder når du eksekverer ASP.

For at debugge skal du huske at
- køre i LOW (i IIS'en)
- have aktiveret Debugging under Configuration i IIS'en
- IKKE have .Net Framework - dens JIT-kompiler har det med at f**** tingene
op

Du har lyst til at debugge - for ellers kan du ikke se "Debug.Print"

Har testet: det virker hos mig !!!

Min dll hedder project1111 og klassen class1 (originalt hva?)

Koden i class1 er som følger:
' --------------- Start --------------------

Option Explicit

Public Function test(ByRef oRes As ASPTypeLibrary.Response)

'Her udskrives gennem Response - objektet
oRes.Write Time

End Function

Public Function test2(ByRef oReq As ASPTypeLibrary.Request)

' Her hentes data fra Request - objektet
' Det er her du skal ind og trylle og lave magiske ting
Debug.Print oReq.Item("txtTest")

End Function

' --------------- End --------------------

ASP - koden er som følger
' --------------- Start --------------------

<% Option Explicit %>
<HTML>
<HEAD>
<META NAME="GENERATOR" Content="Microsoft Visual Studio 6.0">
<TITLE></TITLE>
</HEAD>
<BODY>

<form name="frmTest">

<input type="text" id="txtTest" name="txtTest" value="<%=
Request("txtTest") %>">
<input type="submit" />

</form>

<%

Dim oTest: set oTest = Server.CreateObject("Project1111.class1")

if Request("txtTest") <> "" then
call oTest.test2(Request)
else
call oTest.test(Response)
end if

%>

</BODY>
</HTML>

' --------------- End --------------------

/robert

Fra : Arne

Dato : 28-02-03 00:57

> ' --------------- End --------------------
>

> /robert

Hva` skal jeg sige..???.....nu virker kommunikationen mellem ASP og VB hos
mig også..!!!

Takker for en god guide-line..!

--
mvh.
Arne Rasmussen

Fra : Arne

Dato : 28-02-03 20:44

hhmmm - træerne vokser vist ikke helt ind osv....................

Jeg bruger denne funk:

> Public Function test2(ByRef oReq As ASPTypeLibrary.Request)

Her kalder jeg et SMS-com som sender sms til det indtastede nummer......

sender....

her lukkes for det igen.

> End Function

> <form name="frmTest">
>
> <input type="text" id="txtTest" name="txtTest" value="<%=
> Request("txtTest") %>">
> <input type="submit" />
>
> </form>
>
> <%
>
> Dim oTest: set oTest = Server.CreateObject("Project1111.class1")
>
> if Request("txtTest") <> "" then
> call oTest.test2(Request)
> end if

det pudsige er så.....det virkede een gang...!!! :o/

Den fangede det indtastede siden asp-siden -> puttede det ind i variablen og
sendte sms, men 2. gang virkede det ikke og har ikke gjort det siden...!!!

Der ER sat flueben i både ASP-ref. + den com der skal sende sms`en, så det
er vist ikke mangelde libs., men noget med at den ikke kan "åbne"
forbindelse 2. gang, fordi.......(og her skal løsningen så komme)....

mvh.

- Arne.

Fra : John Doe

Dato : 03-03-03 08:09

hvis du debugger i dit VB-projekt - kan du jo hurtigt se om variablen kommer
over.

Hvis variablen kommer over med "ByRef oReq As ASPTypeLibrary.Request" så er
det nok et problem mht sms-komponenten - og der kan jeg af gode grunde ikke
hjælpe.

/robert

Fra : Arne

Dato : 03-03-03 16:00

Lige et sidste spøs - kan dette lade sig gøre...???...altså at modtage via
funktionen og lave et kald til subben der lige snupper værdierne..???

Public Function test2(ByRef oReq As ASPTypeLibrary.Request)

'Dim numOReq As String
'Dim subjOReq As String

numOReq = oReq.Item("num")
subjOReq = oReq.Item("besked")

SendSMS

End Function

Private Sub SendSMS()

Set SMSServer = New SMS
SMSServer.Refresh

Dim s As New NewMessage
Dim num As String
Dim subj As String

num = numOReq
subj = subjOReq

s.Fill num, subj, ""
s.Send
Set s = Nothing

End Sub

Fra : John Doe

Dato : 04-03-03 08:14

> Lige et sidste spøs - kan dette lade sig gøre...???...altså at modtage via
> funktionen og lave et kald til subben der lige snupper værdierne..???

Ja

men husk at erklære

numOReq = oReq.Item("num")
subjOReq = oReq.Item("besked")