Transparet
Fra : Henrik C

Dato : 17-02-03 15:20

Hej NG
hvordan gør jeg min form gennemsigtig (Transparent)
jeg har kigget i MSDN men der kommer jo mange hit for en begynder. det er
kun formen der skal være gennemsigtig.
mvh Henrik C

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 17-02-03 16:02

"Henrik C" <cichosz@nospamtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
> hvordan gør jeg min form gennemsigtig (Transparent)
> jeg har kigget i MSDN men der kommer jo mange hit for en begynder. det er
> kun formen der skal være gennemsigtig.

Nedenstående kode gor det, omend ikke altid lige godt. Men til en start..

Private Const GWL_EXSTYLE = (-20)
Private Const WS_EX_TRANSPARENT = &H20
Private Const SWP_FRAMECHANGED = &H20
Private Const SWP_NOMOVE = &H2
Private Const SWP_NOSIZE = &H1

Private Const SWP_SHOWME = SWP_FRAMECHANGED Or _
SWP_NOMOVE Or SWP_NOSIZE

Private Const HWND_NOTOPMOST = -2

Private Declare Function SetWindowLong Lib "user32" _
Alias "SetWindowLongA" _
(ByVal hwnd As Long, ByVal nIndex As Long, _
ByVal dwNewLong As Long) As Long

Private Declare Function SetWindowPos Lib "user32" _
(ByVal hwnd As Long, ByVal hWndInsertAfter _
As Long, ByVal x As Long, ByVal y As Long, _
ByVal cx As Long, ByVal cy As Long, _
ByVal wFlags As Long) As Long

Private Sub cmdTrans_Click()
Me.ShowInTaskbar = False
Me.BorderStyle = 0

'// Make the form transparent
SetWindowLong Me.hwnd, GWL_EXSTYLE, WS_EX_TRANSPARENT

'// Put it on top
SetWindowPos Me.hwnd, HWND_NOTOPMOST, 0&, 0&, 0&, 0&, SWP_SHOWME

End Sub

Jens Vestergaard (mailadr i dette indlæg er ikke gyldig!)
www.railsoft.dk
Døgnets jernbanenyheder: www.railsoft.dk/medier.asp

Fra : Henrik C

Dato : 17-02-03 17:08

> [...]
>
> '// Put it on top
> SetWindowPos Me.hwnd, HWND_NOTOPMOST, 0&, 0&, 0&, 0&, SWP_SHOWME

jeg vil lige sige det er i vb6 jeg får en fejlmeddelse når jeg bruger
overstående kode
mvh Henrik C

Fra : BT

Dato : 17-02-03 17:29

> er

KLIP

> '// Put it on top

> jeg vil lige sige det er i vb6 jeg får en fejlmeddelse når jeg bruger
> overstående kode
> mvh Henrik C

Fjern Me.ShowInTaskbar = False
SÅ kommer der igen fejlmeddelse

Brian

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 17-02-03 17:36

"Henrik C" <cichosz@nospamtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
[SNIP kodeforslag]

> jeg vil lige sige det er i vb6 jeg får en fejlmeddelse når jeg bruger
> overstående kode

Det er nyttigt - hvis man vil have hjælp - også at sige HVOR fejlen kommern
og HVORDAN fejmeddelelsen lyder.

Bare til en anden gang. Jeg kan se, at en anden venlig sjæl allerede har
været der.

Fra : Henrik C

Dato : 17-02-03 17:39

> [...]
kommern
> og HVORDAN fejmeddelelsen lyder.
>
> Bare til en anden gang. Jeg kan se, at en anden venlig sjæl allerede har

Sorry det skal jeg nok huske fremover og tak for svaret
mvh Henrik C

Fra : Henrik C

Dato : 17-02-03 17:50

Hej igen nu virker det fint med knappen hvad vis jeg vil starte min form
som gennemsigtig men det der er der på kan ses f.eks. et billede .... er det
svært eller ??
mvh Henrik C