Projekt Jukebox
Fra : Henning Sørensen

Dato : 15-02-03 15:52

Halløj gruppe !

Jeg er den lykkelige ejer af en integreret PC med touchscreen, og bruger
programmet Virtual Jukebox til afspilning af MP3 musikfiler på denne.
(Godt program iøvrigt - og kun 15$ for registrering !)

For at undgå tastatur og mus, samt at kunne starte computeren med
jukebox'en
i full screen (kører - desværre - windows), kunne det være lækkert at lave
en knap
- dvs en joystick firebutton - til at lukke ned med.

Nogen der har en god idé til hvordan jeg kan lave et program - á la TSR -
som
holder øje med joystickporten, og lukker windows ned når der bliver trykket.

Alternativt kunne det også være skægt at lave sin egen jukebox...
Findes der mon public domain MP3-DLL'er eller andet open source man kunne
videreudvikle ?

Et andet alternativ er selvfølgelig et ikon der altid flyder "ovenpå" til at
lukke maskinen med direkte.

Glæder mig til at høre mere !!

/Henning, Sydfyn.

Fra : Krabsen

Dato : 15-02-03 16:42

Hvis jukebox-programmet har 'overtaget' joystick-porten, så er det vel
tvivlsomt, om et andet program får besked om events.

Er der mulighed for, at Virtual Julebox lader dig konfigurere
joystick-porten, så 'tryk på en bestemt knap' kan starte et eksternt
program/kommando?

En anden mulighed er ikke at starte Jukebox-programmet direkte, men via en
'BAT-fil'.Denne skal så (cirka) se sådan ud

startjukebox.bat
-------------------------
@echo off

rem start Virtual Jukebox
virtualjukebox.exe
rem når VJ lukker, lukker vi Windows
lukwindows.exe
-------------------------

...hvor lukwindows.exe er det (VB)program, der lukker Windows. Det er også
muligt, at der simpelthen fiondes en Win-commando, der kan bruges:
-------------------------
@echo off

rem start Virtual Jukebox
virtualjukebox.exe
rem når VJ lukker, lukker vi Windows
CLOSEWINDOWS

Krabsen

Fra : Henning Sørensen

Dato : 15-02-03 16:58

"Krabsen" <news@krabsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> ..hvor lukwindows.exe er det (VB)program, der lukker Windows. Det er også
> muligt, at der simpelthen fiondes en Win-commando, der kan bruges:

Hej Krabs !
Det som jeg gerne vil er, at jukebox programmet skal starte i fullscreen.
Når det gør det, er der kun programmet på skærmen, altså ingen menu linier
i toppen, hvilket også er fint.
For at komme til at lukke programmet ned, skal der trykkes på Escape og
derefter kan programmet lukkes ned. Men jeg ville jo helst undgå at have
tastaturet tilsluttet. Så desværre kan jeg ikke bruge ideen med at lægge
programmet i en batch fil.
Optimalt havde faktisk været et dos jukebox - så kunne jeg bare slukke
på kontakten, men desværre risikerer jeg jo at skade Windows98
"beyond repair" med sådanne praktiske løsninger

/Henning, Sydfyn.

Fra : Krabsen

Dato : 15-02-03 20:36

Nej, hvis programmet kun kan afsluttes med <esc> - og ikke med en
knap-kommando fra programmet - så er det svært at undvære tastaturet

Man kan nemt lave et VB-program, der 'sender' <esc> m.v. til
Jukebox-programmet, men så skal et-eller-andet jo aktivere _dette_ program,
og så er du jo lige vidt.

Men dertil skal så siges, at jeg har i min karriere formentlig taget
strømmen mere end 100 gange - på Win 98, NT, ME m.v. - og _aldrig_ oplevet
uoprettelige skader.

Det er klart, at sker det, mens man sidder og skriver i Word - ja, så er det
åbne dokument tabt, hvis det ikke er gemt - men ellers ingen fejl.

Så det ville jeg ikke være bange for. Eneste bivirkning er, at opstarten er
langsommere, fordi den gennemløber en SCANDISK.

Fra : Henning Sørensen

Dato : 16-02-03 01:39

> [...]
er
> langsommere, fordi den gennemløber en SCANDISK.

Ja - det letteste er nok bare at gøre det sådan, skulle der endelig ske
noget
er det jo bare at geninstallere windows.
/Henning, Sydfyn.

Fra : kosta

Dato : 16-02-03 13:37

Henning Sørensen wrote:
> [...]
> noget
> er det jo bare at geninstallere windows.

eller hvis du kunne brænde windowns ned på en cd, så når du booter vil
du boote fra cden og boote ind i windows

Fra : Henning Sørensen

Dato : 16-02-03 14:05

"kosta" <kostabarkaia@softhome.net> skrev i en meddelelse
[snip]
> eller hvis du kunne brænde windowns ned på en cd, så når du booter vil
> du boote fra cden og boote ind i windows

Halløj - det var måske en idé !!!
Måske det skulle være en Win95 så eller måske endda Win3.1,
for at minimere tilgang til Windows filer efterfølgende...

Hmmm - den vil jeg lige tygge lidt på

/Henning, Sydfyn.

Fra : Michael Fray

Dato : 17-02-03 15:57

Hej Henning,

Jeg har selv for noget tid siden lavet sådan et jukeboksprogram til
min touchscreen. Jeg har løst problemer med en knap på skærmen der
skal holdes inde i et stykke tid så vises en lille menu hvor man
trykke på luk.

Hvis du selv vil lave dit eget program, kan du bare benytte Windows
Mediaplayer.. Den spiller det hele, og er allerede i din Windows..
(Der er dog et par små problemer hvis du vil distribuere programmet
senere).

Hilsen

Michael Fray

Fra : Henning Sørensen

Dato : 17-02-03 22:38

Hej Micael !

Bruger du så Windows mediaplayer til afspilning, eller er det direkte kodet
?

Virtual Jukebox er virkeligt fint, men der mangler fx mulighed for
alfabetisk
eller anden søgning, da jeg helst vil køre uden keyboard.
Programmet er en jukebox look-alike, men da det kun viser 4 titler
ad gangen bliver det nemt uoverskueligt.
Jeg har foreløbig lagt 84 af mine cd'er ind, og der er et par hylder endnu

så det kunne være lækkert med mulighed for fx alfabetisk visning af alle
titler
og sådan noget kunne jo snildt laves i fx VB.

Er det sådan at dit program er PD / Open Source ?

/Henning, Sydfyn.

Fra : Michael Fray

Dato : 19-02-03 13:10

Hej Henning,

Ja, jeg bruger Mediaplayer-kontrollen. Den er ret nem at bruge, og kan
skjules helt... Fordelen er, at hvis der lige pludselig er en
musikvideo i mellem filerne, så kan den jo også vises

Kontrollen hedder bare "Windows Media Player" i Components-vinduet
eller msdxm.ocx der findes i system32-biblioteket...

Desværre er mit pgr ikke PD... Det er mit

Du er velkommen til at skrive på mf@junkfilter@.linkup.dk
(Fjern Junkfilter@)

Hilsen

Michael