[VB6] mschart - lisense mangler
Fra : BT

Dato : 13-02-03 18:02

Hej i NG

For et stykke tid siden lavede jeg et program hvor jeg brugte Microsoft
Chart Control 6.0,
uden nogen problemer.

Nu har jeg fået formateret min hd, og lagt det samme styresystem på som før
(XP),
og nu kommer den med, at jeg ikke har licens til filen..

Er der nogen der ved hvad der er gået galt her og evnt, hjælpe mig, så jeg
kan bruge filen igen..

Brian

Fra : Krabsen

Dato : 13-02-03 21:22

Det er ikke en af de kontroller, der - lige som threeed.ocx - kræver en
registrering i regdatabasen?

I så fald var det noget med, at .reg-filen ligger et eller andet sted på
Visual Studio - CD 2

(../common/tools/VB/...)

mvh
Krabsen

Fra : Krabsen

Dato : 13-02-03 21:23

Den ligger faktisk i

cd:\common\tools\vb\controls\mschart.reg

/Krabsen

Fra : BT

Dato : 14-02-03 23:56

Jeg må nok sige, at jeg ikke kunne finde omtalte fil.

Men efter et par gange geninstalletioner, kom den endelig til at virke.
Så nu er jeg en lykkelig mand..

Mange tak fordi du gad bruge tid på mit problem.

Brian

Fra : mhabio

Dato : 13-02-03 21:43

kør vbc.exe, fixer licens problem. find den hos M$.

mikkel

Fra : BT

Dato : 14-02-03 23:59

Jeg har været inde på Microsoft hjemmeside, og fandt filen.
Men som jeg forstod var det problemer med vb-filer den skulle kunne løse
Så jeg skal være ærligt, at bekende at jeg derfor ikke prøvede
Fik det dog, efter et par gange geninstalletioner, endelig til at virke.