Object fejl
Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 12-02-03 10:51

Hej Igen

Jeg får en fejl som jeg ikke lige kan gennemskue jeg har skifte fra
Access db til MySQL og det giver da noget bøvl. Før kunne jeg få den til
at ændre en værdi på felterne Reviewed og Lastvisited med den kode
herunder men når jeg køre det under MySQL så vil den ikke ændre værdien
og jeg kan se i mouseoverfeltet noget med "Object variable og with bloc
variable not set" men det er da et vidt begreb! er det i min mysql eller
er det i min kode der er fejl?

On Error GoTo ErrorHandler

Dim strConnect As String
Dim cnLinks As ADODB.Connection
Dim rsURL As ADODB.Recordset

strConnect = "DSN=etellerandet"

Set cnLinks = New ADODB.Connection
Set rsURL = New ADODB.Recordset

cnLinks.ConnectionString = strConnect
cnLinks.ConnectionTimeout = 20
cnLinks.CursorLocation = adUseNone
cnLinks.Open

rsURL.Open "Select * from WebBot_Visited_Url Where Reviewed = 0",
cnLinks, _
adOpenDynamic, adLockOptimistic, adCmdText

Debug.Print "Trying " & rsURL!URL & ", " & rsURL!LastVisited
rsURL!LastVisited = Now
rsURL!Reviewed = 1
strDBURL = rsURL!URL
txtURLId = rsURL!WebBotVisitedUrlId

lblUrl = strDBURL 'strDBURL
rsURL.Close
Set rsURL = Nothing
DisconnectFromDatabase cnLinks

ErrorHandler:
Select Case Err.Number ' Evaluate error number
Case 3021 ' EOF or BOF
MsgBox "Search Finished We Quit now"
End
End Select