[VB6] Data Control..
Fra : BT

Dato : 12-02-03 02:44

Hejsa..

Jeg sidder og roder med en lille database, hvor jeg bruger Data Control
til at hente fra Databasen.

Men jeg vil gerne have det sorteret i nummerisk orden.

Jeg ved jeg kan gøre det ved hjælp af SQL, men da jeg intet kender til SQL
er det udelukket..

Nogen der kan hjælpe

Brian

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 12-02-03 02:53

"BT" <brian.toft.remove.this@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men jeg vil gerne have det sorteret i nummerisk orden.
> Jeg ved jeg kan gøre det ved hjælp af SQL, men da jeg intet kender til SQL

Vi ved jo ikke hvilket felt i databasen, du vil sortere på, men hvis feltet
hedder id, så kunne man sige noget i retning af:

Data1.RecordSource = "SELECT * FROM myTabel ORDER BY id ASC;"
- hvis du vil have 'omvendt' sortering skriver du DESC i stedet for ASC

Jens Vestergaard (mailadr i dette indlæg er ikke gyldig!)
www.railsoft.dk
Døgnets jernbanenyheder: www.railsoft.dk/medier.asp

Fra : BT

Dato : 12-02-03 04:12

"Jens Vestergaard" <j@railsoft.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> --
> mvh
> Jens Vestergaard (mailadr i dette indlæg er ikke gyldig!)

Det var lige det der skulle til..

En stor tak fra den anden side af Ribegade fra mig

Brian