Scalering af form.
Fra : BT

Dato : 06-02-03 21:32

Hej i gruppen..

Jeg sidder her med et "mindre" problem.

Jeg er ved at lave et program, hvor der skal være mulighed for, at gøre
formen større
eller mindre. Men ikke ved at trække i den med musen.
Dette er ikke noget problem, men jeg vil samtidigt gerne lave, så alle
mine objekter scalere ned samtidigt med, så hvis formen scaleres ned til
halv
størelse af det oprindelige, vil alle tekstbokse og lign blive halt så
store..

Findes der ikke en let måde hvor dette kan lade sig gøre, uden at jeg skal
sætte left og heigt på hver enkel object???

Mhv

Brian

Fra : Johnny E Jensen

Dato : 07-02-03 00:35

Hej

Put original størrelse af formen over i nogle variabler (så du kan udregne
den procentvise ændring)

Og kør denne:

Dim oControl as Object
For Each oControl in Form1.Controlls
oControl.Left = oControl.Left * (% resultat)
oControl.Top = oControl.Top * (% resultat)
oControl.Width = oControl.Width * (% resultat)
oControl.Height = oControl.Height * (% resultat)
Next
Du skal nok sætte et minimum på hvor lille formen må være - ellers er jeg
sikker på at du får fejl
på et eller andet tidspunkt.

/Johnny

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 07-02-03 01:39

Johnny E Jensen skrev:
> Put original størrelse af formen over i nogle variabler (så du kan udregne
> den procentvise ændring)
>
> Og kør denne:
[klip]

Kræver det ikke også f.eks. en ændring af font-størrelsen i tekstboksene ...
taget alle de forskellige objekter i betragtning kunne det godt være noget
der blev lidt besværligt at lave i længden - tror jeg.

Mvh. Bjarke

Fra : Johnny E Jensen

Dato : 07-02-03 13:44

Hej Bjarke

> [...]
> taget alle de forskellige objekter i betragtning kunne det godt være noget
> der blev lidt besværligt at lave i længden - tror jeg.

Jo naturligvis skal fontstørelse også opvirkes. (hvis det er det man gerne
vil)

oControl.Fontsize = oControl.Fontsize * (% resultat)
Hvis der er kontroller der ikke har Property Fontsize kan der begrænses med
If TypeOf oConrtol Is bla bla

/Johnny

Fra : BT

Dato : 07-02-03 15:01

"Johnny E Jensen" <emde@emde.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Next
> Du skal nok sætte et minimum på hvor lille formen må være - ellers er jeg

Hej Johnny..

Nu har jeg prøvet dit forslag og det ser ikke ud til at virke..

VB kommer med med en "Compiler error: Method or data member not found..

Er det mig der gør noget galt??

Brian

Fra : BT

Dato : 07-02-03 15:19

> [...]
>
> Nu har jeg prøvet dit forslag og det ser ikke ud til at virke..
>
> VB kommer med med en "Compiler error: Method or data member not found..

Fandt fejl..
Der var et L for meget i Form1.Controlls

Takker mange gang for løsningnen

Brian

Fra : Carsten Suurland

Dato : 07-02-03 13:44

Hej Brian

VB2TheMax har en række gratis ActiveX kontroller...
http://www.vb2themax.com/mbgallery/Controls.asp

Se nederst på siden: Jeg tror det er det du leder efter

/Carsten Suurland