vb net problem
Fra : Bjarne Østergård

Dato : 05-02-03 21:18

Hej jeg har følgende kode under klik på en command knap men vil gerne have
koden i et modul i stedet for.

Problemet er at flytter jeg koden over i et modul virker det ikke, det
virker dog perfekt under knappen.

Hvad gør jeg for at få joden til at køre i et modul

Private Sub BtnSend_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As
System.EventArgs) Handles BtnSend.Click

Dim xmlhttp As Object

xmlhttp = CreateObject("MSXML2.ServerXMLHTTP")

' Indicate that page that will receive the request and the

' type of request being submitted

xmlhttp.Open("POST", "http://www.gigasoft.dk/test/default.asp", True)

' Indicate that the body of the request contains form data

xmlhttp.setRequestHeader("Content-Type",
"application/x-www-form-urlencoded")

' Send the data as name/value pairs

xmlhttp.send(HddStreng.ToString)

'TxtHddStreng.Text = HddStreng

xmlhttp = Nothing

End Sub

PS Jeg bruger visual studio.net enterprise developer versionen

MVH

Bjarne

Fra : Ole Nielsby

Dato : 06-02-03 01:09

Bjarne Østergård <boe@ydicon.dk> skrev:

> Hvad gør jeg for at få joden til at køre i et modul
>
> Private Sub BtnSend_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As
> System.EventArgs) Handles BtnSend.Click

Behold din BtnSend_Click hvor den er (så VB-systemet kan finde ud af at
forbinde den med knappen) og lad den kalde en Sub med "joden" i dit modul.

Á&f/ON

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 06-02-03 09:35

"Ole Nielsby" <ole.nielsby@snailmail.dk> skrev i en meddelelse

> Behold din BtnSend_Click hvor den er (så VB-systemet kan finde ud af at
> forbinde den med knappen) og lad den kalde en Sub med "joden" i dit modul.

Problemet er at jeg skal have koden kørt som en windows services og helt
formless
derfor kan jeg ikke beholde formen eller for den sag nogen grafiske
elementer.

så jeg ville gerne have den kørt i et modul og så blot kalde den fra main
sub under opstart

Men så vil den ikke køre

Men det ser dog ud til at den i en windows services kan køre under on start
sub
Er nu lidt underligt

MVH
Bjarne

Fra : preben nielsen

Dato : 06-02-03 17:27

"Bjarne Østergård" <boe@ydicon.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
og helt
> formless
> derfor kan jeg ikke beholde formen eller for den sag nogen

???? Hvis ikke du skal have nogle grafisk elementer, så skal du da
heller ikke have nogen BtnSend_Click() !

Mener du virkelig at hvis du lægger koden i en ny Sub i et modul,
så virker den ikke ??

> så jeg ville gerne have den kørt i et modul og så blot kalde den
fra main
> sub under opstart
>
> Men så vil den ikke køre

Uddyb gerne. Hvad præcis mener du med "ikke køre" ? Får du
fejlmeddelelser

Hvis du laver denne... virker det så ikke ?

Public Sub SendIt()

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 06-02-03 23:02

"preben nielsen" <prel@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> ???? Hvis ikke du skal have nogle grafisk elementer, så skal du da
> heller ikke have nogen BtnSend_Click() !

Nej det skal jeg ikke, men flytter jeg koden til et andet modul vil de ikke
køre, det er det der undre mig.

> Mener du virkelig at hvis du lægger koden i en ny Sub i et modul,
> så virker den ikke ??
Ja så virker den ikke,
Den virker i formload og i BtnSend_Click() !
Men ellers kan jeg ikke få den til at virke, og det er underligt

> fra main

> Uddyb gerne. Hvad præcis mener du med "ikke køre" ? Får du
> fejlmeddelelser
Nej den sender bare ikke noget op til serveren hvis jeg flytter kodn til et
andet modul og så evt. kalder det fra en cmd bottom

> Hvis du laver denne... virker det så ikke ?
Nej og det er det der undre mig, jeg kan for min død ikke se hvorfor det
ikke skulle kunne virke, det gør det bare ikke.
Nå men jeg er også ret ny ud i dot net. så der er sikkert et eller andet
ligefor løsning.

Fra : Carsten Suurland

Dato : 07-02-03 13:51

Hej Bjarne

Har du husket at angive at projektet skal starte i Sub Main?

/Carsten Suurland

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 07-02-03 16:28

"Carsten Suurland" <removethiscarsten@suurland.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Bjarne
>
> Har du husket at angive at projektet skal starte i Sub Main?
ja

det er ikke problemet at starte programmet, det er kun ´det at det kun vil
afvikle den omtalte kode hvis det ligger i et bestemt sub
det er det mest underlige jeg længe har været ude for

MVH
Bjarne

Fra : Carsten Suurland

Dato : 07-02-03 18:01

Hej Bjarne

Jeg har tænkt mig lige at prøve lokalt...
Hvad er variablen HDDString?

/Carsten Suurland

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 07-02-03 18:11

> Hej Bjarne
>
> Jeg har tænkt mig lige at prøve lokalt...
> Hvad er variablen HDDString?
Det er en streng,
Indeholdende den streng der postes

Mvh