Problemer med InStr
Fra : Dennis Bay

Dato : 04-02-03 22:57

Hej NG

Jeg har et lille problem med følgende funktion

Private Function GetLine(ByRef str As String) As String
Dim lngCrLfPos As Long
lngCrLfPos = InStr(0, str, vbCrLf, vbTextCompare)

If lngCrLfPos = 0 Then
GetLine = str
str = ""
Else
GetLine = Mid(str, 0, lngCrLfPos)
str = Mid(str, lngCrLfPos + 1, Len(str))
End If
End Function

Jeg får fejlen "Invalid procedure call or argument" i linje 2

Det ser ud til at VB 6.0 ikke godtager InCtr funktionen som en kendt
funktion. Det kan da ikke passe.
Håber der er nogen der kan hjælpe mig med dette lille problem.

-
Med venlig hilsen
Dennis Bay

Mail: Dennis.Bay@Stofanet.dk

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 05-02-03 08:34

Dennis Bay skrev:
> Jeg har et lille problem med følgende funktion
> lngCrLfPos = InStr(0, str, vbCrLf, vbTextCompare)
> Jeg får fejlen "Invalid procedure call or argument" i linje 2

Den første parameter angiver hvor søgningen skal starte fra i strengen
(string1).
Det først tegn i strengen (string1) har nummer 1 og _ikke_ nummer 0.
0 (eller negative tal) er ikke lovlige at angive her.

-------
Tomas

Fra : Dennis Bay

Dato : 05-02-03 20:13

> Det først tegn i strengen (string1) har nummer 1 og _ikke_ nummer 0.
> 0 (eller negative tal) er ikke lovlige at angive her.

Du har ret. Mange tak for hjælpen.

Dennis Bay

Mail: Dennis.Bay@Stofanet.dk