Læse parallelporten via Excel.
Fra : J. N.

Dato : 03-02-03 20:38

Hejsa NG.

Her prøvet nedenstående i gruppe [edb.regneark] men blev henvist hertil.

Jeg vil gerne med MS Excel kunne læse et 0-5Vdc signal på parallelporten.

Jeg har ladet mig fortælle at dette er muligt men kan ikke finde ud af
hvordan, er der nogle kvikke hoveder herinde der kan give mig et eksempel?

Jeg skal bruge det til en dataopsamling på nogle temperaturer.

vh.

Jakob

Fra : Søren Gunni

Dato : 04-02-03 09:44

Hej Jacob!

Hvis du vil lave det i VB, skal du starte med at hente en DLL, som kan læse
parellel porten f.eks win95io.dll

Hvis du søger på http://www.vbworld.com efter parallel port, vil du finde
både div. dll's og kodeeksempler. I excel kan du tilføje denne kode, under
Funktioner/Macro/VBeditor.
Prøv evt. at optage en macro hvor du bladrer lidt rundt, så du kan se
hvordan man håndterer celler ig sider

Håber dette giver et lille hint, ellers skriv igen, så har jeg vist et par
kodeeksempler liggende på en anden PC(dog ikke til excel)

Søren

--
**** GPS moduler til PC ****
***** DKK 1295,- *****

J. N. <jakob@NOSPAMEsnaps.dk> wrote in article
<b1mgge$p4d$1@news.cybercity.dk>...

Fra : J. N.

Dato : 05-02-03 20:44

"Søren Gunni" <Xgpstopc@hotmail.com(fjern-X)> wrote in message
> [...]
>
> Håber dette giver et lille hint, ellers skriv igen, så har jeg vist et par
> kodeeksempler liggende på en anden PC(dog ikke til excel)

Hej Søren

Jeg har været inde på den omtalte webadresse, men jeg kunne ikke finde
hverken dll´s eller kodeeksempler. Måske jeg søger forkert!!
Du nævnte at du havde et par kodeeksempler, var det muligt om du kunne sende
disse til mig?

Jakob

Fra : mhabio

Dato : 05-02-03 23:20

Her finder du alt hvad du ønsker (sådan da... )
http://www.lvr.com/
http://mvps.org/rgrier/parallel.htm
http://www.beyondlogic.org/
--