Hjælp ønskes til Automatisk dato i en text~
Fra : Mich

Dato : 01-02-03 23:17

Hej Gruppe!

Jeg er i gang med at lave en database, der indeholder et Note felt
(TextBox). Jeg vil gerne have indsat dags dato og placeret markøren efter
datoen sidst i feltet. Hvis der er tekst i feltet inden jeg dobbelt klikker
vil jeg have indsat datoen på en ny linie og placeret markøren her.

Jeg har forsøgt med denne kode, men jeg får ikke det rigtige resultat.
Private Sub txtNote_DblClick()

If Len(txtNote) Then
txtNote.Text = txtNote.Text & vbCrLf & Format(Date$, "dd-mm-yyyy") &
": "
Else
txtNote.Text = Format(Date$, "dd-mm-yyyy") & ": "
End If
End Sub

Markøren står i begyndelsen af linien og istedet for en ny linie, får jeg to
lodrette streger. Jeg tror at problemet er, at jeg ikke for skrevet det
rigtige i keyboard bufferen.

På forhånd tak

Michael

Fra : Martin Wiboe

Dato : 02-02-03 10:05

Hej,

Din kode virker rigtig, men for at lave en ny linie, skift vbCrLf ud med
vbNewLine. (din textbox skal selvfølgelig være MultiLine. For at placere
koden i enden af linien, brug denne kode:
txtNote.selStart = Len(txtNote.Text)
i enden af din datofunktion.
Har ikke testet det, men så vidt jeg kan se burde det virke...

Med venlig hilsen,
Martin Wiboe

&

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 02-02-03 12:06

Martin Wiboe skrev:
> ... skift vbCrLf ud med vbNewLine.

vbCrLf og vbNewLine er _nøjagtig_ det samme, nemlig Chr(13) + Chr(10).

-------
Tomas

Fra : Mich

Dato : 03-02-03 22:58