Timer i et modul
Fra : Bjarne Østergård

Dato : 31-01-03 08:47

Hej jeg er ved at lavet et lille grafikløs program, men skal bruge en timer
funktion
Jeg har forsøgt dette i et modul, men det virker ikke.

Hvordan får jeg en timerfunktion ind i et modul, altså ikke en form, da
programmet helt skal være uden grafiske elementer.

Programmet starter op i Public Sub Main()

Option Explicit
Dim Timer1 As Timer
Dim Tid As Integer

Public Sub Main()
Timer1.Interval = 1000
Timer1.Enabled = True
End Sub

Private Sub Timer1_Timer()
Tid = Tid + 1
If Tid > 10 Then End

End Sub

Hvad gør jeg forkert i overnævnte kode.

MVH
Bjarne

Fra : John Doe

Dato : 31-01-03 09:05

Kig evt her:

http://w3.one.net/~kevinw/VB/s_cls_modules.htm

Led efter timer

-- håber ikke du føler dig "spist af" -- ellers kigger jeg på det

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 31-01-03 09:12

"John Doe" <john@doe.com> skrev i en meddelelse
> Kig evt her:
>
> http://w3.one.net/~kevinw/VB/s_cls_modules.htm
>
> Led efter timer
>
> -- håber ikke du føler dig "spist af" -- ellers kigger jeg på det

Nej mange tak det ser rigtig ud
jeg forsøger at bruge det

MVH
Bjarne

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 31-01-03 09:08

Hm jeg har lavet denne her løsning, og den ser ud til at virke, jeg ved bare
ikke lige hvor smart den er

Public Sub TidMal()
dblEndTime = Timer + 10#
Do While dblEndTime > Timer
' Do nothing but allow other
' applications to process
' their events.
DoEvents
Loop

End Sub

Nu virker de´tte lille modul lige som en timer og venter 10 sek med at
forlade løkken.
Men der må vist være en smartere måde at løse det på ?

MVH
Bjarne