Gemning af indstilninger!?
Fra : Zwam

Dato : 29-01-03 19:05

Hej!

Jeg er ved at lave en En Armede Tyveknægt i VB 6.0. Men jeg vil gerne have
at jeg kan gemme hvor meget man har optjent og hvor mange gange man har
spillet. Men jeg kan kun finde ud af at gemme hver indstilling i sin egen
fil!? Hvordan gemmer man dem i én fil og samtidigt henter dem i en fil?? Jeg
har pakket hele koden og lagt den på nettet, så i kan se hvordan jeg har
gjort....

Håber i kan hjælpe

www.metallica.esenet.dk/enarm.rar

Mvh.
David

Fra : Carsten Marcussen

Dato : 31-01-03 15:35

Du har flere muligheder.

Du kan gemme i en simpel tekst fil... jeg bruger selv Microsoft Scripting
Runtime til dette formål. Eller du kan gemme i en database af en art (Access
etc) - her er ADO din ven. Eller du kan gemme i registrerings database -
hertil skal du bruge nogle API kald hvis du skal have fuld kontrol over
regDB'en

/Carsten

Fra : Jeppe Lund

Dato : 04-03-03 14:56

Du kan bare bruge
SaveSetting
GetSetting
GetAllSetting
DeleteSetting
- Ved savesetting gemmer den i HKEY_CURRENT_USER > software > VB and VBA
program settings > din gemmestreng

/nocture