tidsbegrænsning på program
Fra : Peter Thomsen

Dato : 27-01-03 16:25

Er der en god måde at lave tidsbegrænsning på en demo af et program
Man kunne lægge en fil på brugerns pc et hemmeligt sted og lade være med at afinstallere den sammen med programmet,
men jeg syntes ikke om at efterlade filer på brugerens pc, og
registreringsdatabasen er vel for nem for en bruger at redigere i.

Peter

Fra : Ole Nielsby

Dato : 27-01-03 22:29

Peter Thomsen <peterthomsen@mail.dk> skrev:

> Er der en god måde at lave tidsbegrænsning på en demo af
> et program

Visse softwareproducenter bruger en metode a la denne:

Kunden downloader dit program og installerer det.

Ved første opstart kræver programmet en nøgle. Det kan være
en eviggyldig købenøgle eller en tidsbegrænset lånenøgle.

Kunden sender en mail til en særlig adresse og får straks tilsendt
en tidsbegrænset lånenøgle, som han kopierer til programmets
opstartsprompt.

(Det er vigtigt at han straks får den og kan gå i gang - ellers søger
han videre på nettet indtil han finder et program der er bedre og
billigere end dit.)

Så kører det i et par uger. Så kommer der en advarsel om at
prøvetiden snart er udløbet.

Kunden sender en ny forespørgsel fra samme email-adresse.
Serveren svarer "Tak for sidst, hyggeligt at høre fra dig igen -
desværre har du brugt din prøvetid".

Så prøver han at sende fra en anden email-adresse, får en ny
nøgle og kører et par uger. Han fortsætter nogle måneder med
forskellige adresser, indtil han bliver træt af besværet med at
oprette nye adresser og køber eller dropper dit produkt.

ON/Fjern sneglen fra min svaradresse

Fra : .

Dato : 28-01-03 00:04

Man kan finde en eksisterende fil på disken, som hører til windowssystemet,
måske en exe eller en dll-fil.
En fil optager altid et helt antal clustre på disken.
En cluster kan fx. optage 4096 bytes af diskens kapacitet.
Den sidste cluster, som en fil optager, er sjældent fyldt helt op.
Der er her nogle bytes, som kan bruges til fx. en dato.
Et program som defragmentering flytter altid et helt cluster. Så det vil
ikke fjerne den ekstra information.

Der er ikke noget forkert i at bruge nogle få ubrugte bytes i den sidste
sector i en cluster. Man ændre jo ikke på den originale fil størrelse,
indhold eller fil-dato ved dette.

mvh
Per

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 28-01-03 00:46

nobody skrev i en meddelelse:
> [...]
> Der er her nogle bytes, som kan bruges til fx. en dato.
> Der er ikke noget forkert i at bruge nogle få ubrugte bytes i den

Der er da ingen garanti for at indholdet bliver liggende intakt der!

Jeg mener vist at NTFS kan gemme flere små filer i samme cluster.
Filen som ikker fylder et cluster helt op, kan blive udskiftet med en
af nyere version som er lidt længere.

-------
Tomas

Fra : Søren Gunni

Dato : 29-01-03 09:56

Der var tidl. på denne side en tråd om en plugin men hentede, og
inkluderede i programmet.
Den kunne styre alle disse demo ting!

Jeg kigger lige i gemmerne, om jeg ikke skulle have den liggende!

Søren
--
**** GPS moduler til PC ****
***** DKK 1295,- *****

Peter Thomsen <peterthomsen@mail.dk> wrote in article

Fra : peter thomsen

Dato : 29-01-03 18:12

Det ville være fint hvis der fantes en plugin eller noget lig.

Peter

Fra : peter thomsen

Dato : 30-01-03 05:10

Det ville være fint med en plugin eller nogen lignende

Peter