Andet multimedie
bentjuul 3670
Freeware/billigt program til at skalere og~
Fra : Jesper Kollerup Jens~

Dato : 14-03-01 01:40

Hej gruppe.

Jeg har en kunde, der har brug for et lille, simpelt program der bare
skal kunne skalere et billede fra digital kamera til en given størrelse
og efterfølgende komprimere det til JPEG. Der må meget gerne være
mulighed for at se hvor stor den endelige fil bliver ligesom med
Photoshops Save for web.

Det er meningen at manden skal opdatere et galleri fra sin bærbare over
mobiltelefon. Det skal derfor være relativt let at gå til for en
begynder. Det bedste ville være freeware, men et billigt program kan dog
også gå an.

Findes et sådant program og i så fald, hvilket er bedst?

--
Med venlig hilsen:
Jesper Kollerup Jensen

Fra : emj

Dato : 14-03-01 09:28

Jesper Kollerup Jensen skrev i
<z5zr6.13609$lk1.504778@twister.sunsite.dk>:

>Jeg har en kunde, der har brug for et lille, simpelt program der bare
>skal kunne skalere et billede fra digital kamera til en given størrelse

IrfanView er gratis og kan stort set alt

Hilsen emj

Fra : Jesper Kollerup Jens~

Dato : 14-03-01 14:35

"emj" <emj@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Jesper Kollerup Jensen skrev i

> IrfanView er gratis og kan stort set alt

Men såvidt jeg kan se kan den ikke vise den endelige filstørrelse når
man vælger kompression. Det var mest det jeg var ude efter da billederne
max må fylde 14-16kB.

--
Med venlig hilsen:
Jesper Kollerup Jensen

Fra : Niels Svendsen

Dato : 15-03-01 00:44

Man kan til nød bruge Microsofts image composer. Det komprimerer ganske godt.

--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.