Hvad hedder sådan en fætter?
Fra : Miss Zee

Dato : 13-03-01 23:29

Altså, jeg er jo sådan en ret uteknisk orienteret een, der ikke ved hvad
noget hedder ... men jeg (arbejder på det og) prøver alligevel at forklare,
hvad det er, jeg mangler navnet på. Sidder her med Dreamweaver Bible og kan
for så vidt selv finde ud af hvordan, jeg gør det, jeg skal gøre ... men det
er satme svært, når man ikke ved hvilket ord, man skal slå op.

Sagen er den, at jeg på en side skal lave en tabel med en masse links i. Jeg
bruger ikke frames. Bunden af min side er defineret af noget grafik og jeg
ønsker derfor ikke at tabellen med links laver scrollbarer på browseren. Jeg
vil derimod gerne have en scrollbar inde på selve siden, således at man kan
bevæge sig nedad i tabellen med links uden at den føromtalte grafik nederst
på siden rykker sig.
Hvad hedder denne funktion? Hvad fanø skal jeg kigge efter i Biblen?

Og nej, jeg er desværre ikke html-haj, så det er vha Dreamweaver, det skal
foregå.

Hjælp modtages med kyshånd.

--
Rå - men hjertelig - hilsen,

Miss Zee
'Hvis vi ingen fejl havde, ville vi ikke glæde
os så meget over at bemærke dem hos andre'
La Rochefoucauld

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 13-03-01 23:35

> [...]
> på siden rykker sig.
> Hvad hedder denne funktion? Hvad fanø skal jeg kigge efter i Biblen?

- Pyhhhhh den er svær at lure Hvis du har noget nederst på siden som ikke
må flytte sig når du bevæger dig ned på siden, må du vel være nødt til at lave
en frame til indholdet nederst på siden!?

- En scrollbar inde midt på siden??? Har du evt. et link til en side hvor du har
set det du gerne vil have?

> Og nej, jeg er desværre ikke html-haj, så det er vha Dreamweaver, det skal
> foregå.

- Forstået!

> Hjælp modtages med kyshånd.

- Man kan vel forsøge, men du må afsløre lidt mere. Selvom det er svært!

--
Palle

Fra : Miss Zee

Dato : 14-03-01 00:05

> - En scrollbar inde midt på siden??? Har du evt. et link til en side hvor
du har
> set det du gerne vil have?

Jeg prøver lige at kigge mig omkring. Jeg ved at jeg har set det et sted.

BRB

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-03-01 00:53

Tue, 13 Mar 2001 23:35:15 +0100, skrev "Palle Hans Jensen"
<ducktrucksinc@nospam.dk>:

> [...]
>en frame til indholdet nederst på siden!?
>
>- En scrollbar inde midt på siden??? Har du evt. et link til en side hvor du har

Man kan vel bruge dropdownbokse? Hertil behøves jo ingen frames.

Og ellers evt.<iframe>, hvis man ikke vil bruge rigtige frames.
Så vil det dog ikke ses i Netscape 4.
Knud
http://smedeparken.mobilixnet.dk
- som kun kender til HTML/CSS og ikke WYSIWY(N)G-programmer.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 14-03-01 12:18

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> wrote in
<gsbtatcgbhribd3oefuldj6shvb0khn9go@tnews.inet.tele.dk>:

>Og ellers evt.<iframe>, hvis man ikke vil bruge rigtige frames.
>Så vil det dog ikke ses i Netscape 4.

er IFRAME ikke på vej til at blive en HTML-standard ?

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Fra : Dennis Skærup Højlun~

Dato : 14-03-01 12:50

Jesper Stocholm wrote:
>er IFRAME ikke på vej til at blive en HTML-standard ?

Den er:
http://www.w3.org/TR/1999/REC-html401-19991224/present/frames.html#h-16.5
--
Dennis Skærup Højlund Andersen
http://dennisandersen.dk

Fra : Jakob Andersen

Dato : 14-03-01 00:03

"Miss Zee" <ostefis@hotmail.com> wrote
> Hvad hedder denne funktion? Hvad fanø skal jeg kigge efter i Biblen?

Prøv at kigge efter noget med "<IFRAME>" eller "overflow:auto;"

eller måske "<ILAYER>"

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Miss Zee

Dato : 14-03-01 00:09

Heeha, fandt det lige her på BigBrother : ) (foratdetikkeskalværeløgn) :
http://www.bigbrother.dk/frameset.html

Hm, men hvad nu hvis jeg ikke vil bruge frames? Er det så umuligt?

Fra : Miss Zee

Dato : 14-03-01 00:13

> Prøv at kigge efter noget med "<IFRAME>" eller "overflow:auto;"

Findes ikke ... : (

> eller måske "<ILAYER>"

Ligner noget ganske andet .... og jeg kan vel heller ikke løse problemet ved
hjælp af layers!?

Ellers tak for hjælpen : )

Fra : Jakob Andersen

Dato : 14-03-01 00:20

"Miss Zee" <ostefis@hotmail.com> wrote

> Findes ikke ... : (

Kig i koden i Dreamweaver(Må kunne lade sig gøre) og find <table> og

Fra : Miss Zee

Dato : 14-03-01 00:36

> Kig i koden i Dreamweaver(Må kunne lade sig gøre) og find <table> og

Tak for hjælpen, det prøver jeg imorgen, må se dyner nu. Og jo ... man kan
godt komme ned i koden i Dreamweaver. Det hjælper bare ikke, når man er
totalt HTML-mongol ligesom jeg. Men jeg prøver da at blive bedre.

Godnat!

Mvh Zee

Fra : Per Christoffersen

Dato : 14-03-01 12:11

"Miss Zee" <ostefis@hotmail.com> wrote in message

> Findes ikke ... : (

> Ligner noget ganske andet .... og jeg kan vel heller ikke løse problemet
ved
> hjælp af layers!?

I princippet kan det løses med layers:
Læg tabellen i et lag, og få laget til gemme det overskydende. Så mangler du
bare nogle små pile foroven og forneden med javascripts på, til at forskyde
lagets indhold op og ned som en scrollefunktion. Det er set før.
(men jeg har på fornemmelsen, at det måske er en tand for langhåret ?)

/Per

Fra : Jakob Andersen

Dato : 14-03-01 13:15

"Per Christoffersen" <pc@comonto.dk> wrote
> [...]
forskyde
> lagets indhold op og ned som en scrollefunktion.

Du behøves ikke Javascripten:

Virker dog ikke i NN4, men det vil ikke skade indholdet..

Fra : Johnny Bonde

Dato : 14-03-01 01:04

Hvad med Fætter Viggo

--

Kjærlig hilsen Mr Smile

Din fest bli'r festligere med den gode musik fra: www.festmusik.dk
Hvad sker der i populærmusikkens verden?
Tjek www.Underholdningsnettet.dk - så får du svar!
Vind 10.000 gode danske kroner eller En Western Guitar

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 14-03-01 00:14

On Wed, 14 Mar 2001 00:03:47 -0000, Johnny Bonde wrote:

> Hvad med Fætter Viggo

*PLONK*

--
"Oh it's a, sort of a horror cowboy movie. Adam Sjøgren
Takes place on the New York Thruway." asjo@koldfront.dk