hvordan får jeg .mpeg istedet for .mov ???
Fra : jakob

Dato : 11-03-03 09:16

Jeg skal have lavet et par filmstumper der skal bruges på et pc system
og skal være af typen mpeg1 eller mpeg2. Jeg har tidligere forhørt mig
omkring mpeg2 og kommet til den konklussion at det bare ikke er et
format der spiller særligt godt sammen med mac, hvertfald ikke hvis man
ikke vil investere mange tusind i dyrt software. Jeg ville derfor lave
en mpeg1 film fra imovie men kan ikke rigtigt finde ud af hvordan. Hvis
jeg vælger videocd som eksport fra imovie springer den direkte til
brænderprogrammet, og ellers kan jeg kun få den til at lave quiktime
film. Det jeg har brug for er en filmstump med endelsen .mpg men hvordan
??? Jeg ved at der findes en masse encoding værktøjer til pc men har
tidligere uden held forsøgt at arbejde videre med en mac-quiktime film
på pc. Hvis der er nogen der ved om det er muligt at gå den vej med held
hører jeg gerne om det.

Men helt generelt synes jeg desværre er der er et hul i macens smidighed
her. Det virker som om apple klamrer sig til sit eget format i lighed
med hvad bill G ofte beskyldes for

Venlig hilsen

Jakob

733 G4, OS9.1 Quicktime 5 pro, imovie 2.

Fra : Morten Lind

Dato : 11-03-03 16:05

jakob <ingen@spam.dk> wrote:

> [...]
>
> Venlig hilsen
>
> Jakob
>
> 733 G4, OS9.1 Quicktime 5 pro, imovie 2.

Hej Jacob.....kan du ikke bruge et af de formater, QT har?
Se hér:

http://mortenlind.dk/QT.jpg

Hej fra Morten, der ikke véd så meget om filmredigering
--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz

Fra : jakob

Dato : 12-03-03 08:40

> Hej Jacob.....kan du ikke bruge et af de formater, QT har?
> Se hér:

Nej de skal have mpeg endendelse og være af enten mpeg1 eller 2 format.
De skal bruges i et infokanalprogram der kører på en pc.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : jakob

Dato : 12-03-03 10:47

In article <MPG.18d902d5c1018fb498975a@news.get2net.dk>, ingen@spam.dk
says...
> mpeg endendelse

eller hvad for en filtype navn det nu er bare ikke .mov

Fra : Carsten Dut Larsen

Dato : 13-03-03 03:15

<klip>
> [...]
> brænderprogrammet, og ellers kan jeg kun få den til at lave quiktime
> film. Det jeg har brug for er en filmstump med endelsen .mpg men hvordan

Jeg laver mpg1 filer ved at vælge videocd, det virker ok.
Har du evt prøvet at save som disk image i brænderprogrammet?
Hvis du gør sådan kan du jo bare mounte diskimaget og pille mpg-filen ud.

mvh
dut

Fra : jakob

Dato : 13-03-03 08:46

> Jeg laver mpg1 filer ved at vælge videocd, det virker ok.
> Har du evt prøvet at save som disk image i brænderprogrammet?
> Hvis du gør sådan kan du jo bare mounte diskimaget og pille mpg-filen ud.

Det vil jeg lige prøve.

MVH

Jakob