Problemer med dansk keyboard?
Fra : Anna M. Andersen

Dato : 09-03-03 09:25

Hej,

Jeg har et problem med at mine mails når de kommer frem til andre ser
mærkelige ud.

Fx erstattes:

Linjeskift med =
Tvungen linjeskift med =20
Citationstegn med henholdsvis =93 og =94
Apostrof med =92
Osv osv...

Jeg kører Entoruage OSX, men har også haft problemet med mails afsendt vha
webmail. Er der nogen der kan hjælpe mig med det problem? Skyldes det det
danske keyboard? Min service provider? Etc...

Mvh
Anna

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-03-03 12:06

In article <BA90B8F8.153BB%aandersen@mail.dk>, Anna M. Andersen wrote:
> [...]
> webmail. Er der nogen der kan hjælpe mig med det problem? Skyldes det det
> danske keyboard? Min service provider? Etc...

Problemet skyldes at dde mails du sender har forkerte headers.
Altså forkert opsætning at mail programmet.

=xx er MimeEncoding af specialtegn, og eksempelvis er =20
et mellemrum, og ikke som du siger tvungen linieskift.

Fra : Anna M. Andersen

Dato : 09-03-03 14:07

On 09/03/03 12:05, in article
slrnb6m80l.11o.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local, "Povl H. Pedersen"
<povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote:

> Problemet skyldes at dde mails du sender har forkerte headers.
> Altså forkert opsætning at mail programmet.
>
> =xx er MimeEncoding af specialtegn, og eksempelvis er =20
> et mellemrum, og ikke som du siger tvungen linieskift.

Tak for forklaringen, jeg er dog ikke ret meget klogere....

Mit mail program er sat op så det kører AppleDouble, skal jeg i stedet sætte
programmet op så det anvender MIME/Windows? Har i andre lignende problemer
og hvordan kommer i ud over dem?

Mvh
Anna

Fra : Hans Christian Hanse~

Dato : 09-03-03 15:32

Anna M. Andersen <aandersen@mail.dk> wrote:

> Mit mail program er sat op så det kører AppleDouble, skal jeg i stedet sætte
> programmet op så det anvender MIME/Windows? Har i andre lignende problemer
> og hvordan kommer i ud over dem?

Ja.

/hc

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 09-03-03 23:36

Hans Christian Hansen <nntp@hansen.tdcadsl.dk> wrote:

> Ja.

Om man kører MIME/Single eller MINE/AppleDouble burde ikke gøre en
forskel. Det Anne oplever ligner Quoted Printables, så løsningen må være
at slå det fra og bruge 8 bit i stedet. Jeg har Entourage liggende, men
har aldrigt brugt det, så jeg kan kan ikke fortælle hvordan. I Eudora er
det let nok.

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.