/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Mailikon der hopper i OSX
Fra : [2900] Birgitte Behr~


Dato : 08-03-03 18:33

Hej med jer

Under den lidt mærkelige overskrift, vil jeg blot spørge hvor jeg får
mail-ikonet i docken på OSX til hoppe, når der er mail?

--
Mvh Birgitte
http://www.behrendt.dk/

 
 
David Blangstrup (08-03-2003)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 08-03-03 19:39

On Sat, 8 Mar 2003 18:32:53 +0100, 2900] Birgitte Behrendt wrote
(in message <1frim3c.97sgxu9j1geoN%birgitte@behrendt.dk>):

> Hej med jer
>
> Under den lidt mærkelige overskrift, vil jeg blot spørge hvor jeg får
> mail-ikonet i docken på OSX til hoppe, når der er mail?
>
>

Du går op i det blå æble til venstre øverst på skærmen, ned i Dock/Dock
preferences. Her sætter du et flueben i 'animate opening applications'.
Voila!

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!


[5220] maciek (08-03-2003)
Kommentar
Fra : [5220] maciek


Dato : 08-03-03 21:13

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Du går op i det blå æble til venstre øverst på skærmen, ned i Dock/Dock
> preferences. Her sætter du et flueben i 'animate opening applications'.
> Voila!

Det var vist ikke det, der blev spurgt om... :=
Jeg tror ikke at man kan få mail.app til at hoppe når der er post...
mvh. maciek

Henrik Münster (08-03-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 08-03-03 21:51

[5220] maciek <macfreak@_slet_tiscali.dk> wrote:

> Det var vist ikke det, der blev spurgt om... :=
> Jeg tror ikke at man kan få mail.app til at hoppe når der er post...

Men den siger: "Diinngg!", når der er ny post, og nede på ikonet dukker
der en rød kugle op med antallet af nye e-mail i hvide tal. Er det ikke
meget godt?
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Michael Holm (08-03-2003)
Kommentar
Fra : Michael Holm


Dato : 08-03-03 21:57

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> [5220] maciek <macfreak@_slet_tiscali.dk> wrote:
>
> > Det var vist ikke det, der blev spurgt om... :=
> > Jeg tror ikke at man kan få mail.app til at hoppe når der er post...
>
> Men den siger: "Diinngg!", når der er ny post, og nede på ikonet dukker
> der en rød kugle op med antallet af nye e-mail i hvide tal. Er det ikke
> meget godt?

jooo, men hvis man har docken skjult ville det være ok hvis den kunne
hoppe lidt

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk
iChat: kiaikido

[2900] Birgitte Behr~ (09-03-2003)
Kommentar
Fra : [2900] Birgitte Behr~


Dato : 09-03-03 12:29

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:

> jooo, men hvis man har docken skjult ville det være ok hvis den kunne
> hoppe lidt

Nemlig - det ville jeg elske og Jesper siger, at han har set ikonet
hoppe på en anden computer. Det med preferencerne under docken har jeg
slået til.

--
Mvh Birgitte
http://www.behrendt.dk/

David Blangstrup (09-03-2003)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 09-03-03 13:22

On Sun, 9 Mar 2003 12:29:01 +0100, 2900] Birgitte Behrendt wrote
(in message <1frjzwu.u9wh48s78y5wN%birgitte@behrendt.dk>):

> Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:
>
>> jooo, men hvis man har docken skjult ville det være ok hvis den kunne
>> hoppe lidt
>
> Nemlig - det ville jeg elske og Jesper siger, at han har set ikonet
> hoppe på en anden computer. Det med preferencerne under docken har jeg
> slået til.
>
>

Ja, undskyld, jeg opdagede det og troede at jeg fik fat i brevduen før den
fløj fra reden, men det gjorde jeg åbenbart ikke.
Jeg kører med en helt anden løsning. Min Mail fortæller mig, hvem der er mail
fra. Jeg har så sat spamfiltret øverst i køen for ikke at få fortalt hvem jeg
får spam fra.
Det er et applescript, som du bare skal paste ind i Script Editor
(Applications/Applescript), save og så lave en rule som no. 2 efter spam. I
den rule skal du sætte applescript til, det kan man nemlig, og så finde det
applescript du lige har savet. Jeg har puttet det i AppleScript folderen. Nå,
hvor er det.... her er det... jeg har kaldt mit for SpeakMailSender. Det er
drønsmart, får jeg kun et ding er der spam, læser Fred from: op, er der mail
fra nn... nå, her...

on perform_mail_action(info)
tell application "Mail"
set theMessages to |SelectedMessages| of info
repeat with thisMessage in theMessages
set AppleScript's text item delimiters to {""}
set thisSender to sender of thisMessage as string
set brkpos to offset of "<" in thisSender
if (brkpos is greater than 1) then
set thisSender to (text items 1 through
(brkpos - 1)) of thisSender as string
if thisSender contains "\"" then
set AppleScript's text item
delimiters to {"\""}
set thisSender to text item 2 of
thisSender as string
end if
else
if (brkpos is equal to 1) then
set thisSender to (text items 2
through -1) of thisSender as string
end if
set AppleScript's text item delimiters to
{"@"}
set thisSender to text item 1 of thisSender
as string
end if
tell application "Finder" to say "Mail from " &
thisSender
end repeat
end tell
end perform_mail_action

God fornøjelse! Det er nemt!


--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!


René Frej Nielsen (09-03-2003)
Kommentar
Fra : René Frej Nielsen


Dato : 09-03-03 15:22

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Ja, undskyld, jeg opdagede det og troede at jeg fik fat i brevduen før den
> fløj fra reden, men det gjorde jeg åbenbart ikke.
> Jeg kører med en helt anden løsning. Min Mail fortæller mig, hvem der er mail
> fra. Jeg har så sat spamfiltret øverst i køen for ikke at få fortalt hvem jeg
> får spam fra.
> Det er et applescript, som du bare skal paste ind i Script Editor
> (Applications/Applescript), save og så lave en rule som no. 2 efter spam. I
> den rule skal du sætte applescript til, det kan man nemlig, og så finde det
> applescript du lige har savet. Jeg har puttet det i AppleScript folderen. Nå,
> hvor er det.... her er det... jeg har kaldt mit for SpeakMailSender. Det er
> drønsmart, får jeg kun et ding er der spam, læser Fred from: op, er der mail
> fra nn... nå, her...

[snip]

Vældigt smart. Det er kun fantasien der sætter grænser med AppleScript,
så det burde jo egentlig være noget man bare skal lære. Det er bare lige
det med tiden...

--
Mvh.
René Frej Nielsen
Now running PowerMac G4 Dual 867 Mhz, 512 MB RAM,
200 GB HD, SuperDrive & Mac OS X Jaguar. Yeah!

Morten Lind (09-03-2003)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 09-03-03 15:22

[2900] Birgitte Behrendt <birgitte@behrendt.dk> wrote:

> Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:
>
> > jooo, men hvis man har docken skjult ville det være ok hvis den kunne
> > hoppe lidt
>
> Nemlig - det ville jeg elske og Jesper siger, at han har set ikonet
> hoppe på en anden computer. Det med preferencerne under docken har jeg
> slået til.

Hej Birgitte....dét, Jesper har set hoppe, er når der er vrøvl med et
eller andet, mens du er i et ANDET program - det gør alle ikoner i
dock´en.

Hvis et åbent - men passivt - program vil gøre opmærksom på sig selv, så
hopper det og det kan f....... hoppe højt

F.eks. arbejder du i GoLive, medens du i baggrunden downloader noget, og
Mail er sat til at tjekke post en gang i minuttet - så går der ged i
download´ningen, og så skal du se dit browserikon eller ftp-ikon
hoppe

Hej
M.
--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz
[2000]

David Blangstrup (09-03-2003)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 09-03-03 17:46

On Sun, 9 Mar 2003 15:22:28 +0100, Morten Lind wrote
(in message <1frk7sh.1157uhz16h1jm6N%mortenlind@mac.com>):


> Hej Birgitte....dét, Jesper har set hoppe, er når der er vrøvl med et
> eller andet, mens du er i et ANDET program - det gør alle ikoner i
> dock´en.
>
> Hvis et åbent - men passivt - program vil gøre opmærksom på sig selv, så
> hopper det og det kan f....... hoppe højt
>
> F.eks. arbejder du i GoLive, medens du i baggrunden downloader noget, og
> Mail er sat til at tjekke post en gang i minuttet - så går der ged i
> download´ningen, og så skal du se dit browserikon eller ftp-ikon
> hoppe
>
> Hej
> M.
>

Hvis du ikke har slået det fra.

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!


Morten Lind (09-03-2003)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 09-03-03 17:53

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> On Sun, 9 Mar 2003 15:22:28 +0100, Morten Lind wrote
> (in message <1frk7sh.1157uhz16h1jm6N%mortenlind@mac.com>):
>
>
> > Hej Birgitte....dét, Jesper har set hoppe, er når der er vrøvl med et
> > eller andet, mens du er i et ANDET program - det gør alle ikoner i
> > dock´en.
> >
> > Hvis et åbent - men passivt - program vil gøre opmærksom på sig selv, så
> > hopper det og det kan f....... hoppe højt
> >
> > F.eks. arbejder du i GoLive, medens du i baggrunden downloader noget, og
> > Mail er sat til at tjekke post en gang i minuttet - så går der ged i
> > download´ningen, og så skal du se dit browserikon eller ftp-ikon
> > hoppe
> >
> > Hej
> > M.
> >
>
> Hvis du ikke har slået det fra.

Nåeh ja........
(Hyggeligt at læse dine skriverier)
Hej fra
M.
--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz
[2000]

David Blangstrup (09-03-2003)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 09-03-03 20:25

On Sun, 9 Mar 2003 17:53:03 +0100, Morten Lind wrote
(in message <1frkeyo.1d4egi6dktau5N%mortenlind@mac.com>):


> Nåeh ja........
> (Hyggeligt at læse dine skriverier)
> Hej fra
> M.
>

Tak

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!


Henry Lerche Madsen (08-03-2003)
Kommentar
Fra : Henry Lerche Madsen


Dato : 08-03-03 22:04


> Det var vist ikke det, der blev spurgt om... :=
> Jeg tror ikke at man kan få mail.app til at hoppe når der er post...
> mvh. maciek

Ikonet bliver markeret med en lille rød cirkel hvor i der står antallet af
nye mail.
men det vidste du sikkert allerede....



[2900] Jesper Haaber~ (09-03-2003)
Kommentar
Fra : [2900] Jesper Haaber~


Dato : 09-03-03 18:56

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> > Det var vist ikke det, der blev spurgt om... :=
> > Jeg tror ikke at man kan få mail.app til at hoppe når der er post...
> > mvh. maciek
>
> Ikonet bliver markeret med en lille rød cirkel hvor i der står antallet af
> nye mail.
> men det vidste du sikkert allerede....

Men hvordan ved man at der er kommet post, hvis man nu fx. ikke har hørt
sin maillyd og kører med docken skjult ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/
ftp://80.197.181.14/ - in action from 9 am - 0.30 am CET

Peter Kiil (09-03-2003)
Kommentar
Fra : Peter Kiil


Dato : 09-03-03 21:04

in article 1frkhvy.v4szc01r7vd34N%jesper@gylling.net, [2900] Jesper Haaber
Gylling at jesper@gylling.net wrote on 09/03/03 18:55:

> Men hvordan ved man at der er kommet post, hvis man nu fx. ikke har hørt
> sin maillyd og kører med docken skjult ?

Åbner programmet og kigger?

--
/peter

http://spacerent.dk - Webhosting fra 49,-/md.


[2900] Birgitte Behr~ (09-03-2003)
Kommentar
Fra : [2900] Birgitte Behr~


Dato : 09-03-03 21:13

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> Åbner programmet og kigger?

Ja, men det er da ikke særlig smart. På min stationære G3'er med OS 9 og
Eudora, siger den både en lyd og ikonet blinker oppe i Finder. Noget
tilsvarende forventer jeg af Mail - ellers er jeg bestemt ikke
imponeret.

--
Mvh Birgitte
http://www.behrendt.dk/

David Blangstrup (09-03-2003)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 09-03-03 21:31

On Sun, 9 Mar 2003 21:12:39 +0100, 2900] Birgitte Behrendt wrote
(in message <1frko5v.1c8d9gg1lzj3tqN%birgitte@behrendt.dk>):

> Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:
>
>> Åbner programmet og kigger?
>
> Ja, men det er da ikke særlig smart. På min stationære G3'er med OS 9 og
> Eudora, siger den både en lyd og ikonet blinker oppe i Finder. Noget
> tilsvarende forventer jeg af Mail - ellers er jeg bestemt ikke
> imponeret.
>
>

Du bruger bare mit applescript - så bliver du imponeret af Mail.app!

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!


[2900] Birgitte Behr~ (09-03-2003)
Kommentar
Fra : [2900] Birgitte Behr~


Dato : 09-03-03 21:42

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Du bruger bare mit applescript - så bliver du imponeret af Mail.app!

Det er nemlig det jeg gør - og tak for det Tingene går bare ikke så
hurtigt i dag, jeg var til James Bond fest hele natten (dansede bl.a.
med Morten Reippurt!), så jeg er træt i dag Men I hører fra mig, når
jeg har prøvet dit script

--
Mvh Birgitte
http://www.behrendt.dk/

Morten Lind (10-03-2003)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 10-03-03 14:49

[2900] Birgitte Behrendt <birgitte@behrendt.dk> wrote:

> David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:
>
> > Du bruger bare mit applescript - så bliver du imponeret af Mail.app!
>
> Det er nemlig det jeg gør - og tak for det Tingene går bare ikke så
> hurtigt i dag, jeg var til James Bond fest hele natten (dansede bl.a.
> med Morten Reippurt!), så jeg er træt i dag Men I hører fra mig, når
> jeg har prøvet dit script

Hvem er Morten Reippurt?
Nåeh.......det er ham, der spiller M. i 007-filmene
M.
--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz
[2000]

Henrik Münster (09-03-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 09-03-03 23:12

[2900] Birgitte Behrendt <birgitte@behrendt.dk> wrote:

> Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:
>
> > Åbner programmet og kigger?
>
> Ja, men det er da ikke særlig smart. På min stationære G3'er med OS 9 og
> Eudora, siger den både en lyd og ikonet blinker oppe i Finder. Noget
> tilsvarende forventer jeg af Mail - ellers er jeg bestemt ikke
> imponeret.

Du kunne jo lade være med at skjule Dock'en. Er den åben, kan man se på
Mails ikon, om der er ulæst post. Dock er da også med til at give OS X
sit flotte udseende. Det er jo vigtigt, at skærmbilledet tager sig godt
ud. Man ved aldrig, hvem der kommer forbi.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Jens Rasmussen (09-03-2003)
Kommentar
Fra : Jens Rasmussen


Dato : 09-03-03 23:21

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Du kunne jo lade være med at skjule Dock'en. Er den åben, kan man se på
> Mails ikon, om der er ulæst post. Dock er da også med til at give OS X
> sit flotte udseende. Det er jo vigtigt, at skærmbilledet tager sig godt
> ud. Man ved aldrig, hvem der kommer forbi.
Man kan ikke indstille graden af transparens, vel????

Michael Tysk-Anderse~ (12-03-2003)
Kommentar
Fra : Michael Tysk-Anderse~


Dato : 12-03-03 10:20

Jens Rasmussen <Jens.Rasmussen@jubiipostadresse.dk> wrote:

> Man kan ikke indstille graden af transparens, vel????

Find "TransparentDock" på MacUpdate eller versiontracker!
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Martin Edlich (09-03-2003)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 09-03-03 23:32

In article <BA915CD2.410B9%spam@kiil.net>, Peter Kiil <spam@kiil.net>
wrote:

> > Men hvordan ved man at der er kommet post, hvis man nu fx. ikke har hørt
> > sin maillyd og kører med docken skjult ?
>
> Åbner programmet og kigger?

Det kunne du godt have sagt noget før...

--
MVH
Martin Edlich

Henrik Lindskou (10-03-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Lindskou


Dato : 10-03-03 04:04

[2900] Jesper Haaber Gylling wrote:

> Men hvordan ved man at der er kommet post, hvis man nu fx. ikke har hørt
> sin maillyd og kører med docken skjult ?

Prøv at hente MailTicker, den køre i menulinien og tjekker post med
jævne mellemrum. Den viser så afsenderadressen og emne som rulletekst i
menulinien den afspiller også en lyd efter eget valg ved ny post.

--

Mvh.

Henrik Lindskou




David Blangstrup (10-03-2003)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 10-03-03 10:11

On Mon, 10 Mar 2003 4:03:52 +0100, Henrik Lindskou wrote
(in message <3E6C0098.9020905@worldonline.dk>):

> [2900] Jesper Haaber Gylling wrote:
>
>> Men hvordan ved man at der er kommet post, hvis man nu fx. ikke har hørt
>> sin maillyd og kører med docken skjult ?
>
> Prøv at hente MailTicker, den køre i menulinien og tjekker post med
> jævne mellemrum. Den viser så afsenderadressen og emne som rulletekst i
> menulinien den afspiller også en lyd efter eget valg ved ny post.
>
>

Er det ikke lidt bloat at have alt det ekstra, når Mail nu klarer det fint
selv (eventuelt med et applescript, se her i tråden). Tilsidst har man alt
muligt ekstra skrammel kørende, ligesom alt det ekstra fis til Safari, en
managers managers manager, som David Hyatt skriver om.

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!


Michael Holm (10-03-2003)
Kommentar
Fra : Michael Holm


Dato : 10-03-03 11:30

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:


> Er det ikke lidt bloat at have alt det ekstra, når Mail nu klarer det fint
> selv (eventuelt med et applescript, se her i tråden). Tilsidst har man alt
> muligt ekstra skrammel kørende, ligesom alt det ekstra fis til Safari, en
> managers managers manager, som David Hyatt skriver om.

David eller andre har du så også et scipt eller andet der gør at man
kan se hvilke mails som er på serveren og slette dem man ville havde
lyst til ?

Det er den vigtigste grund til at jeg bruger Entourage, nå ja den har
også en "on-line acces" som også brugbart en del gange !

(alt dette er smart når man checker mail fra 4-6 forskellige konti på
3-4 mac'er

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk
iChat: kiaikido

David Blangstrup (10-03-2003)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 10-03-03 13:27

On Mon, 10 Mar 2003 11:30:22 +0100, Michael Holm wrote
(in message <1frlrpo.1peqjcg3md2fyN%kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com>):

> David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:
>
>
>> Er det ikke lidt bloat at have alt det ekstra, når Mail nu klarer det fint
>> selv (eventuelt med et applescript, se her i tråden). Tilsidst har man alt
>> muligt ekstra skrammel kørende, ligesom alt det ekstra fis til Safari, en
>> managers managers manager, som David Hyatt skriver om.
>
> David eller andre har du så også et scipt eller andet der gør at man
> kan se hvilke mails som er på serveren og slette dem man ville havde
> lyst til ?

Sletter du dem man ville/havde lyst til?

> Det er den vigtigste grund til at jeg bruger Entourage, nå ja den har
> også en "on-line acces" som også brugbart en del gange !

Que?

> (alt dette er smart når man checker mail fra 4-6 forskellige konti på
> 3-4 mac'er

Det er spam du snakker om? Jeg synes at Mail's spamfilter er fremragende, så
behøver man ikke ekstra programmer eller at slette noget på serveren. snakker
du om POP, ja, så er det bedre med en iMap konto, men ellers ved jeg snart
ikke længere hvad vi snakker om. Jeg er bare blevet en hedonistisk purist
hvad angår at hænge ekstra ting på mac'en, nok fordi jeg netop har haft alt
muligt kørende, man skal jo prøve! Og ups, jo, jeg har en totalt
overflødig elg der dukker op og siger totalt overflødige ting, såsom "When
you find yourself getting irritated with someone, try to remember that all
men are brothers and just give them a noogie or an Indian burn." Og et
kronjob kørende hver time for at holde Sendmail glad, og nåja, Speakable
items lille runde vindue i stedet for LaunchBar, og SILK, og Apache2, Mysql
og Tomcat kørende i baggrunden for ikke at tale om Sendmail og I Guder! Det
er jo et helt fastelavnsris eller påskeæg!


--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!


Michael Holm (10-03-2003)
Kommentar
Fra : Michael Holm


Dato : 10-03-03 14:06

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> On Mon, 10 Mar 2003 11:30:22 +0100, Michael Holm wrote
> (in message <1frlrpo.1peqjcg3md2fyN%kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com>):
>
> > David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:
> >
> >
> >> Er det ikke lidt bloat at have alt det ekstra, når Mail nu klarer det fint
> >> selv (eventuelt med et applescript, se her i tråden). Tilsidst har man alt
> >> muligt ekstra skrammel kørende, ligesom alt det ekstra fis til Safari, en
> >> managers managers manager, som David Hyatt skriver om.
> >
> > David eller andre har du så også et scipt eller andet der gør at man
> > kan se hvilke mails som er på serveren og slette dem man ville havde
> > lyst til ?
>
> Sletter du dem man ville/havde lyst til?
>
jeps,
Prøv at se mit Entouragebillede på :
http://217.157.188.253/suppe/entour1.jpg
dem som har en lille konvelut ude for sig er stadig på server, hvis man
klikker på konvelutten, får man mulighed for at "delete from server" -
du kan se en har et rødt kryds. Så længe de er på serveren kan jeg hente
dem på min mail på arbejdet imorgen, hvorimod dem jeg ikke vil havde på
arbejdet giver jeg det røde kryds

> > Det er den vigtigste grund til at jeg bruger Entourage, nå ja den har
> > også en "on-line acces" som også brugbart en del gange !
>
> Que?

http://217.157.188.253/suppe/entour2.jpg
f.eks. kan det være jeg ikke vil hente min "macteam" mail ind hver gang
jeg checker post, og så lige vil se om der er noget så klikker jeg på
konto'en (se billdedet, og så checker den hvad er er på mailserveren
(men uden mailene ryger i min inbox !)

> > (alt dette er smart når man checker mail fra 4-6 forskellige konti på
> > 3-4 mac'er
>
> Det er spam du snakker om? Jeg synes at Mail's spamfilter er fremragende, så
> behøver man ikke ekstra programmer eller at slette noget på serveren. snakker
> du om POP, ja, så er det bedre med en iMap konto, men ellers ved jeg snart
> ikke længere hvad vi snakker om.
håber mine billeder har klargjort det jeg savner virkelig de
features hos Mail (som har et fantastisk spamfilter).
Det med at slette en mail fra serveren bruger jeg ofte når jeg har
arbejdet hjemme og har løst et problem for en bruger via mail, så jeg
ikke får brugerens spørgsmål igen når jeg kommer ind på kontoret og
checker mail.


> Jeg er bare blevet en hedonistisk purist
> hvad angår at hænge ekstra ting på mac'en, nok fordi jeg netop har haft alt
> muligt kørende, man skal jo prøve! Og ups, jo, jeg har en totalt
> overflødig elg der dukker op og siger totalt overflødige ting, såsom "When
> you find yourself getting irritated with someone, try to remember that all
> men are brothers and just give them a noogie or an Indian burn." Og et
> kronjob kørende hver time for at holde Sendmail glad, og nåja, Speakable
> items lille runde vindue i stedet for LaunchBar, og SILK, og Apache2, Mysql
> og Tomcat kørende i baggrunden for ikke at tale om Sendmail og I Guder! Det
> er jo et helt fastelavnsris eller påskeæg!
LOL
Jeg har kun entourage og suppen til at stå at checke hhv. mail og news
konstant - jeg bruger Appleworks så lidt så jeg slog Silk fra igen (har
lige gjort det
Nå jo jeg har "LiteSwith X" og Tinkertools..
--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk
iChat: kiaikido

David Blangstrup (10-03-2003)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 10-03-03 14:27

On Mon, 10 Mar 2003 14:05:36 +0100, Michael Holm wrote
(in message <1frlxl6.ck5pb0a9vt3vN%kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com>):

> David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:
>
>> On Mon, 10 Mar 2003 11:30:22 +0100, Michael Holm wrote
>> (in message <1frlrpo.1peqjcg3md2fyN%kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com>):
>>
>>> David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:
>>>
>>>
>>>> Er det ikke lidt bloat at have alt det ekstra, når Mail nu klarer det
>>>> fint
>>>> selv (eventuelt med et applescript, se her i tråden). Tilsidst har man
>>>> alt
>>>> muligt ekstra skrammel kørende, ligesom alt det ekstra fis til Safari, en
>>>> managers managers manager, som David Hyatt skriver om.
>>>
>>> David eller andre har du så også et scipt eller andet der gør at man
>>> kan se hvilke mails som er på serveren og slette dem man ville havde
>>> lyst til ?
>>
>> Sletter du dem man ville/havde lyst til?
>>
> jeps,

Det var nu kun for sjov

> Prøv at se mit Entouragebillede på :
> http://217.157.188.253/suppe/entour1.jpg
> dem som har en lille konvelut ude for sig er stadig på server, hvis man
> klikker på konvelutten, får man mulighed for at "delete from server" -
> du kan se en har et rødt kryds. Så længe de er på serveren kan jeg hente
> dem på min mail på arbejdet imorgen, hvorimod dem jeg ikke vil havde på
> arbejdet giver jeg det røde kryds
>
>>> Det er den vigtigste grund til at jeg bruger Entourage, nå ja den har
>>> også en "on-line acces" som også brugbart en del gange !

Nå, ja, det havde jeg helt glemt! Smart, ja.

>> Que?
>
> http://217.157.188.253/suppe/entour2.jpg
> f.eks. kan det være jeg ikke vil hente min "macteam" mail ind hver gang
> jeg checker post, og så lige vil se om der er noget så klikker jeg på
> konto'en (se billdedet, og så checker den hvad er er på mailserveren
> (men uden mailene ryger i min inbox !)
>
>>> (alt dette er smart når man checker mail fra 4-6 forskellige konti på
>>> 3-4 mac'er

Ja.

>> Det er spam du snakker om? Jeg synes at Mail's spamfilter er fremragende,
>> så
>> behøver man ikke ekstra programmer eller at slette noget på serveren.
>> snakker
>> du om POP, ja, så er det bedre med en iMap konto, men ellers ved jeg snart
>> ikke længere hvad vi snakker om.
> håber mine billeder har klargjort det jeg savner virkelig de
> features hos Mail (som har et fantastisk spamfilter).
> Det med at slette en mail fra serveren bruger jeg ofte når jeg har
> arbejdet hjemme og har løst et problem for en bruger via mail, så jeg
> ikke får brugerens spørgsmål igen når jeg kommer ind på kontoret og
> checker mail.
>
>
>> Jeg er bare blevet en hedonistisk purist
>> hvad angår at hænge ekstra ting på mac'en, nok fordi jeg netop har haft alt
>> muligt kørende, man skal jo prøve! Og ups, jo, jeg har en totalt
>> overflødig elg der dukker op og siger totalt overflødige ting, såsom "When
>> you find yourself getting irritated with someone, try to remember that all
>> men are brothers and just give them a noogie or an Indian burn." Og et
>> kronjob kørende hver time for at holde Sendmail glad, og nåja, Speakable
>> items lille runde vindue i stedet for LaunchBar, og SILK, og Apache2, Mysql
>> og Tomcat kørende i baggrunden for ikke at tale om Sendmail og I Guder! Det
>> er jo et helt fastelavnsris eller påskeæg!
> LOL
> Jeg har kun entourage og suppen til at stå at checke hhv. mail og news
> konstant - jeg bruger Appleworks så lidt så jeg slog Silk fra igen (har
> lige gjort det
> Nå jo jeg har "LiteSwith X" og Tinkertools..
>

Jeg fyrede Office X fordi det fyldte så meget, og fordi Word hakkede. Det var
en lise at komme tilbage til æblerne, hurtig og lille, og så kan jeg igen
tegne uden at skulle bruge layers (ud med Photochop, endnu en kæmpe poopoo på
mit lille 4 BG harddrive).

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!


Michael Holm (10-03-2003)
Kommentar
Fra : Michael Holm


Dato : 10-03-03 14:36

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

snip en hel masse

>
> Jeg fyrede Office X fordi det fyldte så meget, og fordi Word hakkede. Det var
> en lise at komme tilbage til æblerne, hurtig og lille, og så kan jeg igen
> tegne uden at skulle bruge layers (ud med Photochop, endnu en kæmpe poopoo på
> mit lille 4 BG harddrive).

Og så har entourage deres "Mail Views" som er rigtigt smart når man har
sat filter op til at proppe mails i forskellige mapper,, så man f.eks.
at i et vindue kan se alle mails fra idag, selvom de ligger i 10
forskellige mapper !

Ang. A.works så skulle de til at få lavet deres regneark ligeså godt som
excel, den er kanon ! Word hakker da ikke
Jeg har virkelig prøvet, men vender tilbage til office...
--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk
iChat: kiaikido

David Blangstrup (10-03-2003)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 10-03-03 16:06

On Mon, 10 Mar 2003 14:36:01 +0100, Michael Holm wrote
(in message <1frm0dj.6vczmh12r0a7zN%kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com>):


> Ang. A.works så skulle de til at få lavet deres regneark ligeså godt som
> excel, den er kanon ! Word hakker da ikke
> Jeg har virkelig prøvet, men vender tilbage til office...
>

Jeg glæder mig til April, hvor et rygte siger at der kommer et Super
AppleWorks. Det trænger fandenma til at blive en flot 7'er!

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!


Jens Rasmussen (10-03-2003)
Kommentar
Fra : Jens Rasmussen


Dato : 10-03-03 23:19

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:

> Ang. A.works så skulle de til at få lavet deres regneark ligeså godt som
> excel, den er kanon ! Word hakker da ikke
> Jeg har virkelig prøvet, men vender tilbage til office...
[ot, ved jeg godt]
Har prøvet Test Drive-versionen af Office X
Svært at vide, om man skal savne Office X... Det er en meget pæn
version, men den ligner jo noget til Windows i sin konstruktion
[surprise]

Men regnearket [Excel] rykker, hvilket man ikke kan sige om det
skrammel, der ligger i AW! Åbnede mine gl. Excel-filer i det, men flere
ark i een mappe bliver bare klasket sammen! Jeg ventede, det var mere
kompatibelt...

Henrik Lindskou (10-03-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Lindskou


Dato : 10-03-03 16:36

Michael Holm wrote:


> David eller andre har du så også et scipt eller andet der gør at man
> kan se hvilke mails som er på serveren og slette dem man ville havde
> lyst til ?
>
> Det er den vigtigste grund til at jeg bruger Entourage, nå ja den har
> også en "on-line acces" som også brugbart en del gange !
>
> (alt dette er smart når man checker mail fra 4-6 forskellige konti på
> 3-4 mac'er

Det løser MailTicker også, altså tjekker multipel kontis hvor du så har
mulighed for at slette de som måtte være u-ønskede.
MailTicker henter ikke post, den holder bare øje med alle dine kontis og
giver dig besked ved ny post.

--

Mvh.

Henrik Lindskou




David Blangstrup (09-03-2003)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 09-03-03 13:16

On Sat, 8 Mar 2003 21:12:43 +0100, 5220] maciek wrote
(in message <1fritk9.v7hx2lks5w0rN%macfreak@_slet_tiscali.dk>):

> David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:
>
>> Du går op i det blå æble til venstre øverst på skærmen, ned i Dock/Dock
>> preferences. Her sætter du et flueben i 'animate opening applications'.
>> Voila!
>
> Det var vist ikke det, der blev spurgt om... :=
> Jeg tror ikke at man kan få mail.app til at hoppe når der er post...
> mvh. maciek

Åh, shite, jeg troede jeg havde fået kvalt den post! Ja, jeg opdagede det da
jeg var ved at sende!

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408612
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste