iTunes sp. haster lidt
Fra : Per Madsen

Dato : 06-03-03 19:36

Har en iMac m. en hd part. i 3 dele (hhv.7,7,6 gb). Jeg har lagt en del
mp3 filer på startdisken (disk A), og ligeledes en del på de to andre
partitioner. Når jeg åbner iTunes og fører mp3-filerne fra de to andre
part. over i iTunes, kopieres de over på disk A der derfor bliver fyldt
op. Hvordan skal jeg gøre så iTunes kan finde filerne på de to andre
part. og ikke kopierer dem over på part. A.
Kan iTunes sættes til selv at finde alle mp3 filer på de tre
partitioner,- jeg kan ikke lige se hvordan jeg skal gøre.

På forhånd 10000000 tak

--
Mhv.
Per,-...der søger lejl.i Kbh.

www.ecotox.dk

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 06-03-03 19:50

Per Madsen <permandREMOVETHIS@cool.dk> wrote:

> [...]
> Kan iTunes sættes til selv at finde alle mp3 filer på de tre
> partitioner,- jeg kan ikke lige se hvordan jeg skal gøre.

Du skal vælge Add to Library. iTunes betjener sig af alias'er.

Lad os nu sige at du har 1000 mp3 filer, hvoraf de 100 er danske. Dem
anbringer du så i en mappe for sig selv, så de ikke kan spores. Resten
(900) anbringer du i en mappe som du fx. gerne vil dele via LimeWire.

Men du vil gerne kunne høre alle filerne i iTunes, så derfor vælger du
Add to Library 2 gange og vupti alle 1000 sange er i iTunes.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Per Madsen

Dato : 06-03-03 20:04

> [...]
>
> Men du vil gerne kunne høre alle filerne i iTunes, så derfor vælger du
> Add to Library 2 gange og vupti alle 1000 sange er i iTunes.

Det var nu ikke lige p2p halløj jeg tænkte på
--
Mhv.
Per,-...der søger lejl.i Kbh.

www.ecotox.dk

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 06-03-03 20:14

Per Madsen <permandREMOVETHIS@cool.dk> wrote:

> Det var nu ikke lige p2p halløj jeg tænkte på

Derfor skal du gøre sådan alligevel.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Morten Lind

Dato : 06-03-03 19:54

> [...]

> Kan iTunes sættes til selv at finde alle mp3 filer på de tre
> partitioner,- jeg kan ikke lige se hvordan jeg skal gøre.

Per - det har været oppe på MediaMac, og det er noget med at lave
henvisninger i selve iTunes og gemme originalerne et andet sted, men jeg
kan ikke huske hvor de skal ligge - ka´ du ikke søge på MM?
Jeg havde det selv under X,10.1.5, men slettede da jeg købte Jaguar.
Morten
--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz

Fra : Per Madsen

Dato : 06-03-03 20:04

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> [...]
> kan ikke huske hvor de skal ligge - ka´ du ikke søge på MM?
> Jeg havde det selv under X,10.1.5, men slettede da jeg købte Jaguar.

Hej Morten

Jeg tjekker lige på MM,- takker
--
Mhv.
Per,-...der søger lejl.i Kbh.

www.ecotox.dk

Fra : Per Madsen

Dato : 06-03-03 20:24

> [...]

> kan ikke huske hvor de skal ligge - ka´ du ikke søge på MM?
> Jeg havde det selv under X,10.1.5, men slettede da jeg købte Jaguar.

Fandt det her:

"Gå først ind i preferences > advanced og slå "copy files to iTunes
music folder when adding to library" fra. Vælg derefter din eksterne
"iTunes Music" folder som din "iTunes music folder location". Luk
preferences og gå op i file i menulinien og vælg "add to library" vis
den din eksterne "iTunes Music" folder på din firewire disc. Voila!
Husk endelig at slå copy funktionen fra inden du gør det ellers kopierer
den hele dit library over på din TiBook også. Du kan bare slå funktionen
til igen bagefter."

Og vis jeg så vælger en anden mappe som "Location folder" og ligger
henvisninger til de forskellige mapper med musik i den, må det kunne
gå...

Vi får se...

Tak for hjælpen

--