iso 9660 i diskcopy?
Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 06-03-03 12:31

Jeg har brug for at brænde iso 9660 i osx.
Kan styresystemet ikke det uden dedikerede brænderprogrammer?
Det er til fotohandleren - er der nogen, som ved hvordan iPhoto brænder?
Er det en slags backup af iPhoto, så man får lidt mere plads på hd'en
eller hvordan?
Ved iso 9660 er der garanteret sådan nogle DOS-agtige
navngivningsregler, ikke sandt?
--
På forhånd tak
Mvh. Poul

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 07-03-03 20:07

Hej Poul

Poul Skovmand Thingholm <fjern_pst@phenomen.dk> wrote:

> [...]
> Det er til fotohandleren - er der nogen, som ved hvordan iPhoto brænder?
> Er det en slags backup af iPhoto, så man får lidt mere plads på hd'en

INgen anelse om ovenstående; men

> Ved iso 9660 er der garanteret sådan nogle DOS-agtige
> navngivningsregler, ikke sandt?

Jo det er 8 + 3; men de fleste nye PC'er fatter joliet, som er 255
(sådan cirka) tegns-navne, så hvis det er tilfældet, så er det kun "/"
og "\" , som ikke duer

/Sebastian

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Morten Lind

Dato : 08-03-03 17:33

Sebastian Adorján Dyhr <sadyhr@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> Jo det er 8 + 3; men de fleste nye PC'er fatter joliet, som er 255
> (sådan cirka) tegns-navne, så hvis det er tilfældet, så er det kun "/"

Hej
iPhoto brænder ikke - det gør DiscBurner
DiscBurner i OS X brænder IKKE ISO9660

Men det gør DiscBurner i OS 9.2.2

Morten
--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz

Fra : Michael Holm

Dato : 08-03-03 19:59

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Hej
> iPhoto brænder ikke - det gør DiscBurner
> DiscBurner i OS X brænder IKKE ISO9660
>
> Men det gør DiscBurner i OS 9.2.2
>
> Morten
nu har jeg ikke fået prøvet det i praksis, men ifølge Apples artikel
107035
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=107035

Så skulle ting brændt via Finder kunne læses på en Microsoft Windows
maskine....

er der nogen der har prøvet det ?
(ellers tester jeg det på mandag - både via Finder og iPhoto, og sender
resultatet
--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 09-03-03 10:30

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:

> Så skulle ting brændt via Finder kunne læses på en Microsoft Windows
> maskine....
>
> er der nogen der har prøvet det ?

Jep, jeg gjorde det netop. Lavede en CD/DVD-master i diskcopy med en
masse jpegs i, men den kan ikke læses af fotohandlerens PC og heller
ikke af en splinterny føjitsu-Sliemens med Win XP.
Den kan selvfølgelig fint læses af mine mac'er.
I diskcopy synes jeg kun at kunne vælge mellem komprimerede og
ukomprimerede apple-formater (jeg har 10.2.4).
--
Mvh. Poul

Fra : Michael Holm

Dato : 09-03-03 11:36

> [...]

> I diskcopy synes jeg kun at kunne vælge mellem komprimerede og
> ukomprimerede apple-formater (jeg har 10.2.4).

Når du i Diskcopy laver et nyt image kan du vælge ms-dos som format
og så kan du trække dine filer over på imaget og brænde det !
hvis du vil brænde flere sessions skal du huske at unmounte diskimaget
og sætte flueben de rigtige steder
--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 09-03-03 14:36

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:

> Når du i Diskcopy laver et nyt image kan du vælge ms-dos som format
> og så kan du trække dine filer over på imaget og brænde det !

Men bliver det så en ISO 9660 som fotohandleren vil have, og er det med
eller uden Joliet? Jeg prøvede nemlig den gang, men diskcopy meldte fejl
hver gang den skulle til at brænde. Jeg overvejede om det var navnene,
der fuckede den op, men jeg kune ikke lige overskue at ændre filnavnene
for 150+ filer, og vel at mærke til noget sigende/forskelligt
--
Poul

Fra : Michael Holm

Dato : 09-03-03 18:17

> [...]

> der fuckede den op, men jeg kune ikke lige overskue at ændre filnavnene
> for 150+ filer, og vel at mærke til noget sigende/forskelligt
jeg ved det ikke

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 09-03-03 10:32

Jeg kan ikke finde discburner i 10.2.4 men såvel finder som i-apps'ene
benytter vel den bagvedliggende support for CD-brænding, som diskcopy
vel egentlig er applikationen for?!
--
Mvh. Poul

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 08-03-03 23:23

mortenlind@mac.com (Morten Lind) writes:

> iPhoto brænder ikke - det gør DiscBurner DiscBurner i OS X brænder
> IKKE ISO9660

DiscCopy i OSX kan finde ud af at brænde et cd-iso i
ISO9660-format. Ved ikke om det gør det via DiskBurner?

-j

--
Så er det officielt: Der er en unge på vej!
Estimated time of arrival: Medio september 2003

Fra : Morten Lind

Dato : 09-03-03 16:54

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> DiscCopy i OSX kan finde ud af at brænde et cd-iso i
> ISO9660-format. Ved ikke om det gør det via DiskBurner?
>
> -j

Det kan være, Janus - men det virker ikke - jeg har prøvet alle
afskygninger.

Jeg har en bog i .PDF, som skal kunne læses på både Mac & PC, og på
PC´en er man nødt til at vide, det er en .PDF - så skal man starte
AcrobatReader og åbne CD´en derfra og det var ikke meningen.

Et CD-ISO fra OS X kan den slet ikke åbne - har prøvet....

Men hvis nogen véd, hvordan man brænder en hybridCD, så bliver jeg
glad

Elles fedter jeg bare for Jesper Ørsted

Morten

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 09-03-03 17:20

Hej Morten

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Men hvis nogen véd, hvordan man brænder en hybridCD, så bliver jeg
> glad

Du kunne jo stikke mig data, men det er nemmest på et flytbart medium
,-)=

Så skal jeg nok brænde dem med toast i OS 9.1 Men send dem ikke på mail,
medmindre du gider at betale mig 1kr/Mb, som Stofa skal have af mig ;-(

/Seb

Fra : Morten Lind

Dato : 09-03-03 17:47

> [...]

> Så skal jeg nok brænde dem med toast i OS 9.1 Men send dem ikke på mail,
> medmindre du gider at betale mig 1kr/Mb, som Stofa skal have af mig ;-(

OK, Seb..........Men når du så har gjort det, og jeg har CD´en - kan jeg
så lave mange kopier? DET må man da kunne i DiscCopy - den laver
spejlbillede, ikke?
M.

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 10-03-03 00:14

Hej Morten

> [...]

> OK, Seb..........Men når du så har gjort det, og jeg har CD´en - kan jeg
> så lave mange kopier? DET må man da kunne i DiscCopy - den laver

Jeg aner desværre INTET om OSX, men kunne du ikke installere noget
Linux-fidus vha fink? Er det ikke det, som installeren til andre
*nix-ting hedder?

Men vil du sende mig dine filer? (hvor meget fylder de?)

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 10-03-03 00:14

Hej Morten

> [...]

> OK, Seb..........Men når du så har gjort det, og jeg har CD´en - kan jeg
> så lave mange kopier? DET må man da kunne i DiscCopy - den laver
Det gør den da i tidligere systemer, men jeg aner altså INTET om OSX
Hvis ikke OSX vil af sig selv, kunne du så installere noget *nix
software vha fink? Jeg synes, folk på listen har snakket om det som en
program, der kunne installere andre *nix-ting på OSX, passer det?

Sender du mig dine data, så jeg skal brænde dem? Og hvor meget fylder
de?

/Seb

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Morten Lind

Dato : 10-03-03 14:46

Sebastian Adorján Dyhr <sadyhr@mail.tele.dk> wrote:

> Sender du mig dine data, så jeg skal brænde dem? Og hvor meget fylder
> de?
>
> /Seb

18MB
Morten
(det er en bog, Seb.....på næsten trehundrede sider og med en masse
illustrationer).
M.