iPod - for dyr til mig.
Fra : Dan Henriksen

Dato : 06-03-03 09:30

Hej alle i kloge hoveder,

Findes der alternativer til iPod'en, Mp3 afspillere der er kompatible med
OSX? Jeg ville helst ned omkring 1500,- Max 2000,-

Dan - en fattig mand.

_ooOO DazZ OOoo_

Keep cool, and never ever loose youre head....
Zen - Yoda said: "Try not. Do. Or do not. There is no try."

Fra : Mikkel Pagh

Dato : 06-03-03 11:14

In article <BA8CC57F.23F21%dan@1way2print.net>,
Dan Henriksen <dan@1way2print.net> wrote:

> Findes der alternativer til iPod'en, Mp3 afspillere der er kompatible med
> OSX? Jeg ville helst ned omkring 1500,- Max 2000,-

Mener du en med en harddisk i, eller bare en med RAM?

Jeg har selv en Diamond Rio 500, som jeg kobte for snart to ar siden.
Hvad den har vaeret igennem er ikke smating (fx et styrt hvor den fik lov
til at lege boffen i en sandwich mellem mig og en asfaltvej). Virker
stadig uden problemer.

Den er lidt mindre og lettere end iPod'en, og batterilevetiden med et
AA-batteri er pa op mod 10 timer. Brugervenligheden pa den er
overraskende god, taget i betragtning at den er en elektronisk dims.

Den er fodt med 64 MB RAM, og jeg har lige opgraderet min med 64 ekstra,
som kostede godt 200 kr. Det giver godt to timers spilletid ved
128kbit/s.

Afspilleren fungerer out of the box med iTunes.

Jeg gav 1200,- for den i sin tid, men nu gar de vist for ca. 500 kr. pa
ebay.de.

Venlig hilsen Mikkel

Fra : Dan Henriksen

Dato : 06-03-03 11:50

> Mener du en med en harddisk i, eller bare en med RAM?

Ok, jeg ser på edbpriser.dk at der er stor forskel i priser på afspillere
med Ram og harddiske. Så hvis jeg vil have plads til flere timers musik må
jeg nok have den store pung op af lommen.

Dan

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 06-03-03 14:22

> [...]
> med Ram og harddiske. Så hvis jeg vil have plads til flere timers musik må
> jeg nok have den store pung op af lommen.

Køb en brugt iPod med 5 gb - skulle kunne fås for 1500-2000

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 07-03-03 08:55

Dan Henriksen <dan@1way2print.net> wrote:

> Hej alle i kloge hoveder,
>
> Findes der alternativer til iPod'en, Mp3 afspillere der er kompatible med
> OSX? Jeg ville helst ned omkring 1500,- Max 2000,-

Køb en Creative Nomad MuVo, den er fed, men kun med 128mb kan du kun
have 1-2 timers musik.

http://www.nomadworld.com/products/muvo/

- De skriver ikke noget om der er support for macOS, men det er der -
siden den fungerer ganske ligesom enhver anden usbdisk.

- Jørgen

Fra : Mikkel Pagh

Dato : 12-03-03 09:18

In article <1frfzw5.1b2o0bnrgp1vkN%tietze@mail.dk>,
tietze@mail.dk (Jørgen Tietze) wrote:

> [...]
>
> - De skriver ikke noget om der er support for macOS, men det er der -
> siden den fungerer ganske ligesom enhver anden usbdisk.

Ja, den er ret smart. Er der nogen der ved om man kan bruge en
almindelig mp3-afspiller som min Rio500 som USB-disk på en eller anden
måde? Den dukker ikke op på skrivebordet, kun i iTunes. Måske er der en
terminal-løsning?

Venlig hilsen Mikkel