hente binære filer fra pc
Fra : Martin Ammentorp

Dato : 03-03-03 16:57

Jeg har i dag forsøgt at hente 40 MB binære filer fra mit arbejde.
Brændt CD og taget med hjem. På PC'en lavede jeg en kombiner ting i
Outlook Express (samlede delene af filerne, ex. sit1/10, 2/10 osv til
een).

StuffitExpander siger : Ukendt format

kort sagt: det mislykkedes.

Hvordan skal jeg gøre (ingen mac på arbejde - kun alm modem herhjemme
)

venlig hilsen

Martin

--
MA @ 55.01.46N 11.50.39E www.ammentorp.org fjern xyz fra mailadresse

--and don't forget to boogie

Fra : Christian Bech

Dato : 03-03-03 21:49

martin@xyzammentorp.org (Martin Ammentorp) skrev:

> [...]
>
>StuffitExpander siger : Ukendt format
>
>kort sagt: det mislykkedes.
>
>Hvordan skal jeg gøre (ingen mac på arbejde - kun alm modem herhjemme

Lej de sjove film på tanken i stedet

Undskyld.
--
Christian

Fra : Storm

Dato : 03-03-03 22:05

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> [...]
> Brændt CD og taget med hjem. På PC'en lavede jeg en kombiner ting i
> Outlook Express (samlede delene af filerne, ex. sit1/10, 2/10 osv til

Hvorfor gjorde du det?
Hvorfor brændte du ikke bare de 40 mb ned på en hybrid cd?
Kan du ikke det med det brændergrej du har?

> StuffitExpander siger : Ukendt format
>
> kort sagt: det mislykkedes.

Jeg bruger af og til med held zipit til filer fra pc.
Hentes fra www.maczipit.com

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Søren Theilgaard

Dato : 15-04-04 07:51

In article <1fr988y.1574wp43qmn90N%martin@xyzammentorp.org>, Martin
> [...]

> Brændt CD og taget med hjem. På PC'en lavede jeg en kombiner ting i
> Outlook Express (samlede delene af filerne, ex. sit1/10, 2/10 osv til

Du skal ikke kombinere disse filer på PC'en, men brænde dem til en CD
direkte som de er, og først samle dem på Mac'en.

Ellers er det rigtigt som andre skriver, at zip kan bruges, men hvis du
benytter 10.3, så behøver du ikke hente noget som helst, så er
zip-formatet indbygget i Finder. Prøv at højreklikke på en fil, og se
om ikke der er mulighed for at "arkivere" denne fil.

Hilsen
Søren

--
Søren Theilgaard
IT Consultant, M.Sc.Eng.

Theilgaard Consult
http://www.theilgaard.dk

(Remove "NOSPAM" from e-mail address if replying directly to me.)