Eksperiment med Bluetooth
Fra : 3000 Peter Perlsø

Dato : 03-03-03 16:13

Før weekenden gik jeg ind til min lokale Merlin forretning i helsingør
og købte en Microsoft Bluetooth mus.

Fremragende ergonomi og design!

Men... den virker sku bare ikke. Ikke engang på min PC. Under Windows
XP, kræves en XP Bluetooth patch, som jeg bare IKEK kan finde efter 30
minutters søgen på microsoft.com elelr google.

Og på Mac'en har Apple endnu ikek implementeret Bluetooth input-drivere.

Så jeg returnerede d.d. musen. Ved nærmere eftertanke, er 800 kr for en
mus også i overkanten.

--
cordial regards, Peter +45 5192 3981
http://titancity.com/articles/religions.html

http://haxor.dk/islamnyt/ - fordelene ved indvandringen i DK

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-03-03 10:19

3000 Peter Perlsø <no_spam@invalid_email.com> wrote:

> Fremragende ergonomi og design!
>
> Men... den virker sku bare ikke.

To ud af tre er da også meget godt.

> Ved nærmere eftertanke, er 800 kr for en mus også i overkanten.

Du kan spare hele kr. 200,- ved at købe en original Apple Pro mus. Hvad
skal man så med efterligninger?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : 3000 Peter Perlsø

Dato : 04-03-03 16:23

> To ud af tre er da også meget godt.

Ja, og at ramme ved siden af er bedre end slet ikek at ramme!

> Du kan spare hele kr. 200,- ved at købe en original Apple Pro mus. Hvad
> skal man så med efterligninger?

hehe =)

nu bruger jeg ikek Apple's mus aft. at den kun har 1 knap, og det er
ikke nok for en teknofil nørd som mig.

Jeg bruger pt. en Logitech MX700. Læs anemeldelsen på:

http://haxor.dk

Fra : Ben Knudsen

Dato : 04-03-03 10:33

henrik@muenster.dk writes:
>Du kan spare hele kr. 200,- ved at købe en original Apple Pro mus. Hvad
>skal man så med efterligninger?

Man skal ha' bluetooth

Fra : 3000 Peter Perlsø

Dato : 04-03-03 16:23

Ben Knudsen <ben@net.dialog.dk> wrote:

> Man skal ha' bluetooth

Nja... problemet er, at det virker kunmed OS X Jaguar, og kun efter at
systemet er startet, da det afhænger af nogle inputdimser, som ikke
ligger i ROM'sen (dvs. du kan ikek bruegr musen fx til at vælge
startdisk når du holder alt-tasten nede ved opstart).

Fra : Claus T

Dato : 05-03-03 11:43

> Men... den virker sku bare ikke. Ikke engang på min PC. Under Windows
> XP, kræves en XP Bluetooth patch, som jeg bare IKEK kan finde efter 30
> minutters søgen på microsoft.com elelr google.

Du skal vist bare installere Service Pack 1 fra Windows update.

claus

Fra : 3000 Peter Perlsø

Dato : 05-03-03 12:34

Claus T <claus@fjerndette-kjerkegaard.dk> wrote:

> Du skal vist bare installere Service Pack 1 fra Windows update.
>
> claus

Er gjort. Det korte af det lange er at XP SP1 YDERLIGERE kræver en
bluetooth patch, som ikke er at finde i Microsoft hjemmeisdehelvede.
Uden den, ingen bluetooth, såre simpelt.

men musen er returneret.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 09-03-03 17:51

> [...]

> bluetooth patch, som ikke er at finde i Microsoft hjemmeisdehelvede.
> Uden den, ingen bluetooth, såre simpelt.

Men den følger vel med et produkt, når man køber det? Det er ihvertfald
sådan jeg opfatter det på MS's website.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : 3000 Peter Perlsø

Dato : 09-03-03 20:06

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> Men den følger vel med et produkt, når man køber det? Det er ihvertfald
> sådan jeg opfatter det på MS's website.

Nu er det her ikek stedet at diskutere windows, men XP SP1 VAR
installeret. Det var MS's egen bluetooth patch der ikek var til at
opdrive.

Men nevermind.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 10-03-03 00:41

> [...]

> Nu er det her ikek stedet at diskutere windows, men XP SP1 VAR
> installeret. Det var MS's egen bluetooth patch der ikek var til at

Jamen, mon ikke selve patchen følger med på CD'en til det Bluetooth
produkt man nu køber? På MS's hjemmeside kan man læse noget om patchen,
bl.a. at den kan licenseres af udviklere, så de kan vedlægge den på en
CD.

Fra : 3000 Peter Perlsø

Dato : 10-03-03 12:30

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> Jamen, mon ikke selve patchen følger med på CD'en til det Bluetooth
> produkt man nu køber?

Nej.

Fra : Ben Knudsen

Dato : 05-03-03 13:51

Jeg har kigget lidt på de adaptere, der findes på markedet - og tyske
allnet har en, der herhjemme kan fåes til 400,- (og i Tyskland til lidt
mindre). Spørgsmålet er, om den virker på en mac - allnets website siger
ikke noget om det.
Spørgsmålet er, om dimsen overhovedet skal bruge en decideret driver...
Nogen der ved noget?

Mvh Ben

<http://www.allnet.de/cgi-php/produkte_text.php?allnet_pn=ALL1572&katnr=20>