Olivetti?
Fra : Morten Lind

Dato : 03-03-03 16:13

Hej NG.......
Jeg har tæsket Olivetti sønder og sammen, men kan ikke finde dem.....

Er der nogle af jer, der kender ENVISION ? Den ene hedder P75 & den
anden 400.....

Hvad er det?(TV?) de ligner en ældre udgave af en videoafspiller, måske
lidt mindre....

Med diskettedrev - CD-ROMdrev - to skæve højttalere - et display af en
slags, og en helvedes masse indgange/porte....

Hej fra
Morten

--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz

Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 03-03-03 17:20

Morten Lind wrote:

> [...]
> Morten
>
> --
> ¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
Hej Morten

Såvidt jeg kan huske, så gik Olivetti fuldstændig ud af computer
markedet i 1999(?!?!?!), så der er nok ikke meget hjælp at finde på
nettet, men de laver stadig printere.

Jeg har iøvrigt stadig en Olivetti Modulo 133 ML PC, som virker
fortrinligt.

Jeg beklager jeg ikke kan være til mere hjælp.

Med venlig hilsen

Kent
--
PS.

Er der nogen der mangler en mand med lidt viden om Sun HW og SW,
så må I gerne sende mig en E-mail.
Jeg er uddannet datamatiker og har senest arbejdet som teknisk presale
konsulent.

Fra : Martin Edlich

Dato : 03-03-03 16:29

On Mon, 3 Mar 2003 16:12:41 +0100, mortenlind@mac.com (Morten Lind)
wrote:

>Jeg har tæsket Olivetti sønder og sammen, men kan ikke finde dem.....

Prøv at tæske lidt på google i stedet for, der findes masser af svar.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-03-03 17:50

Hej Morten

Olivetti Envision var en microcomputer - terminaldatamat, der var mest
beregnet på prof brug, men sjovt nok fik mest udbredelse blandt alm.
forbrugere - især i Sydeuropa.

Svjh. var det også den, der var udset som værende grundstammen i det
samarbejde, der var mellem Apple og Olivetti i midten af 90'erne, og som
skulle være - blive istand til at kunne køre Mac OS. Projektet blev
skrinlagt og licensrettighederne igen frataget Olivetti, da de hele tiden
måtte udsætte frigivelsen af computerne til Mac OS pga. tekniske
vanskeligheder med processorerne. - Jeg var selv ved at købe en af dem i
forsommeren 95, men pga. ventetiden og de stadige problemer med
styresystem + processor valgte jeg at afbestille den igen og købe en PM
7200.

Du kan finde masser af henvisninger her - især hvis du kan læse
italiensk...
<http://www.google.com/search?hl=en&ie=ISO-8859-1&q=Olivetti+Envision>.

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Lind

Dato : 03-03-03 18:00

> [...]
> *Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>

Tak, Erik......(Google kan oversætte siderne)
M.