USB PCI kort til til Mac G3
Fra : Christopher Højsbo

Dato : 03-03-03 10:21

Jeg skal bruge en usb port i en stationær G3'er. Jeg ved at der er
plads til at sætte PCI kort i den, men kan jeg bare montere et ganske
almindeligt PCI kort ?

Hvad med drivere osv?

Hilsner

Christopher

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 03-03-03 11:31

Christopher Højsbo <christopher@hoejsbo.dk.xxx> wrote:

> Jeg skal bruge en usb port i en stationær G3'er. Jeg ved at der er
> plads til at sætte PCI kort i den, men kan jeg bare montere et ganske
> almindeligt PCI kort ?
>
> Hvad med drivere osv?

Drivere burde ikke være nødvendigt, da de er en del af OS.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 03-03-03 12:13

> [...]

> Jeg skal bruge en usb port i en stationær G3'er. Jeg ved at der er
> plads til at sætte PCI kort i den, men kan jeg bare montere et ganske

Du kan ikke bruge hvad som helst. Jeg kan ikke lige huske hvilke kort
der virker eller ikke virker, men tjek evt. producenternes hjemmeside
eller henvend dig i en butik der sælger Mac's.

> Hvad med drivere osv?

Apples egne driver dækker i mange tilfælde behovet men absolut ikke
alle. Igen er man nødt til at tjekke producenten eller i en butik der
handler med Mac's.

Jeg kan lige nævne at jeg for et års tid siden købte et brugt usb-pci
kort af en anden der påstod at kortet virkede til Mac. Det gjorde
delvist. Jeg har fået det til at fungere under OS X men ikke under OS
9.x så jeg fortryder at jeg ikke gik i en foretning og fik et der med
sikkerhed virkede...

--
Mvh Nicolai Brandt
http://www.robra.dk

Fra : Flemming Rubini

Dato : 03-03-03 13:58

> [...]

> Jeg skal bruge en usb port i en stationær G3'er. Jeg ved at der er
> plads til at sætte PCI kort i den, men kan jeg bare montere et ganske

Du skal have et OHCI kort.

vh Flemming Rubini

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-03-03 15:53

Hej Christopher

"Christopher Højsbo" wrote:

> Jeg skal bruge en usb port i en stationær G3'er. Jeg ved at der er
> plads til at sætte PCI kort i den, men kan jeg bare montere et ganske
> almindeligt PCI kort ?

Mange af de billige USB kort kan du bruge i en G3, dog ikke USB 2.0
kort. Du skal blot sikre dig, at kortet er IEEE kompatibelt - altså
standard.

Du kan få kort til ca. 100kr. hos Århus Radiolager, Sintrupvej i
Brabrand, tlf. 86246422.

> Hvad med drivere osv?

Ihvertfald kortet fra ÅR kører med Apples eget USB software. Du skal
blot sørge for, at al USB softwaren er installeret.

mvh. Erik Richard

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 03-03-03 16:11

Hej Christopher

> [...]

> Jeg skal bruge en usb port i en stationær G3'er. Jeg ved at der er
> plads til at sætte PCI kort i den, men kan jeg bare montere et ganske

Det kommer an på, om de er understøttet. Min fornemmelse er, at de
fleste 1.1-kort er understøttet af OS 9.

Jeg har et 2.0-kort, hvor der står, at det det virker under OS X, det
virker i hvertfald ikke på 9.

> Hvad med drivere osv?

Ligger af og til på CD med kortene, eller på prod. hj.side, eller er
indbygget i systemet.

> Hilsner
>
> Christopher

Mvh Sebastian