Mail - irriterende meddelelse
Fra : Martin Ammentorp

Dato : 01-03-03 13:09

Hej alle

Jeg får (næsten) hele tiden flg. meddelelse i Mail:

"Postkassen
"~/Library/Mail/POP-Martin@ammentorp.org@mail.ammentorp.org/INBOX.mbox"
er låst af "Martin Ammentorp" på værten
"Martin-Ammentorps-computer.local.". Hvis du åbner en postkasse, der er
i brug, kan indholdet blive beskadiget."

I dialog med tre muligheder:
Åbn som skrivebeskyttet
Åbn alligevel
Slut

Har prøvet alle 3 - tilsyneladende sker intet... (Konsol har ingen
oplysninger om Mail overhovedet)

Hvordan slipper jeg dog af med den??

venlig hilsen

Martin

--
MA @ 55.01.46N 11.50.37E fjern xyz fra mailadresse

--and don't forget to boogie

Fra : Morten Lind

Dato : 01-03-03 13:36

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> [...]
> Åbn alligevel
> Slut
>
> Har prøvet alle 3 - tilsyneladende sker intet... (Konsol har ingen

Hej Martin
Mail opfører sig ofte underligt, når man har rodet med maskinen.
Installeret noget, eller gjort andre ting, som oftest ikke har en døjt
med Mail at gøre.

En gang tilladelelsesreparations plejer at afhjælpe denne irriterende
opførsel.

Nogle gange bare en afslutning og genstart af Mail.

Andre gange en log-ud/log ind.

Charmerende som Mail er, er den dog også irriterende. Vær dog glad for,
du ikke har været med fra begyndelsen. Mail har været en virkelig "pain
in the a.." Og det er blevet MEGET bedre i X,10.2.x

Hej fra Morten
--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 01-03-03 16:20

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> En gang tilladelelsesreparations plejer at afhjælpe denne irriterende
> opførsel.

og Jaguar-nybegynderen spørger så: Hvordan gør jeg det?

venlig hilsen

Martin

Fra : Morten Lind

Dato : 01-03-03 17:25

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> og Jaguar-nybegynderen spørger så: Hvordan gør jeg det?
>
> venlig hilsen
>
> Martin

Hej Martin
HD>Programmer>Hjælpeprogrammer>Diskværktøj>Fanebladet Førstehjælp>Vælg
partition>Kontroller/Reparer disktilladelser

M.

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 01-03-03 18:16

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Hej Martin
> partition>Kontroller/Reparer disktilladelser

Iiiih - det er sørme fantastisk med denne gruppe - tak til dig Morten og
alle der svarer - og svarer så hurtigt

tak

Martin

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 01-03-03 19:55

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Hej Martin
> partition>Kontroller/Reparer disktilladelser
>
> M.

Som skrevet tidligere: Tak for hjælpen. Flere tilladelser blev repareret
- ingen i Mail. Og problemet er der stadig. Må indrømme, at selv om
jaguar er flot, hukommelseshåndtering bedre oav. er der flere ting der
bringer mit pis i kog. Bl.a. dette.

--og at jeg ikke kan finde ud af at få skriften i menuerne til at blive
skarp. har rodet med indstillingerne uden held. Man kan vel ikke skifte
font i menuer?? (som i 9)

Fra : Morten Lind

Dato : 01-03-03 20:29

> [...]
>
> --og at jeg ikke kan finde ud af at få skriften i menuerne til at blive
> skarp. har rodet med indstillingerne uden held. Man kan vel ikke skifte

Martin, du har nok skrevet det tidligere, men hvilken hardware kører du
OS X, 10.2.x på?

Jeg kan heller ikke lige finde, om man kan skifte skriftstype i
menuerne, som i 9? Er det dé bogstaver, der ikke er skarpe?
M.

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 01-03-03 21:40

> [...]

> Jeg kan heller ikke lige finde, om man kan skifte skriftstype i
> menuerne, som i 9? Er det dé bogstaver, der ikke er skarpe?

1) iMac 500 (gl. "FlowerPower" vistnok fra sommer 2001)

2) Ja

venlig hilsen

Martin

Fra : Morten Lind

Dato : 01-03-03 22:38

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> 1) iMac 500 (gl. "FlowerPower" vistnok fra sommer 2001)
>
> 2) Ja
>
> venlig hilsen
>
> Martin

Hej Martin......ja, det er noget af forklaringen, at det er på den
maskine, du har dit styresystem.

Mac OS X, 10.2.x har noget, der hedder Quartz Extreme, som ordner det,
du skal se på - den tekniske del må andre klare, eller tjek ho Apple -
men for at få udbytte af det cirkus skal man have et grafikkort, der
understøtter QE, og dét har du ikke.

Dit kort er et ATI Rage 128 Ultra med 16MB RAM, og du skal minimum have
et kort med 32MB RAM på for at drage fordel af QE, og derfor er dine
menuer uldne.

David Blangstrup har også Jaguar på en iMac og han har noget, der hedder
SILK, der vistnok afhjælper problemet. Vi må prøve at høre ham,
hvad/hvor/hvordan.......

Det hjælper selvfølgelig stadig ikke på MAIL - har den artet sig, eller
gør den det stadig?

Morten

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-03-03 22:48

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> 1) iMac 500 (gl. "FlowerPower" vistnok fra sommer 2001)
>
> 2) Ja

Man kan godt skifte skærmudglatning. Prøv evt. en anden type.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-03-03 23:09

> Man kan godt skifte skærmudglatning. Prøv evt. en anden type.

"skriftudglatning", for hulen. Se kontrolpanelet generelt. Bemærk i
øvrigt, at i linien nederst, hedder det tekstudglatning. Det kan være
svært at blive enige om at oversætte til det samme hele vejen igennem.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 01-03-03 14:28

> [...]

> Åbn alligevel
> Slut
>
> Har prøvet alle 3 - tilsyneladende sker intet... (Konsol har ingen

Sådan her: http://makeashorterlink.com/?B2A4515A3

Jesper

Fra : David Blangstrup

Dato : 01-03-03 15:29

On Sat, 1 Mar 2003 14:28:03 +0100, Jesper_Ørsted wrote
(in message <1fr5c2y.5376anbunqafN%not@home.invalid>):

> Sådan her: http://makeashorterlink.com/?B2A4515A3
>
> Jesper

Buuuuuuuuuuuuuuh!!!!!!!!!!

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!

Fra : Bitbucket

Dato : 01-03-03 15:41

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> On Sat, 1 Mar 2003 14:28:03 +0100, Jesper_Ørsted wrote
> (in message <1fr5c2y.5376anbunqafN%not@home.invalid>):

> Buuuuuuuuuuuuuuh!!!!!!!!!!

Jamen Martin Ammentorp spurgte :

Hvordan slipper jeg dog af med den??

Og det er jo meget enkelt med Entourage

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 01-03-03 16:19

Bitbucket <dev@null.invalid> wrote:

> Og det er jo meget enkelt med Entourage

Hvis man har (råd til) Office X

venlig hilsen

Martin

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 01-03-03 16:26

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> Hvis man har (råd til) Office X
>
> venlig hilsen
>
> Martin

Entourage kan købes seperat for $99

Fra : David Blangstrup

Dato : 01-03-03 19:00

On Sat, 1 Mar 2003 15:40:31 +0100, Bitbucket wrote
(in message <1fr5fga.1aalizb6wmd6nN%dev@null.invalid>):

Det var et buh til snydelinket.

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-03-03 22:48

> [...]

> Åbn alligevel
> Slut
>
> Har prøvet alle 3 - tilsyneladende sker intet... (Konsol har ingen

Jeg havde problemet en del i 10.1, og nu er det også dukket op i 10.2.
Jeg tror, mit nuværende problem skyldes, at jeg har et par snydekonti
for at få et par afsenderadresser mere. Derfor bruges den samme postboks
af flere konti. Når en har åbnet den, kommer fejlen, når en anden også
vil åbne den, forestiller jeg mig. Jeg har altid bare valgt "Åbn
alligevel", og så har den altid virket fint.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 02-03-03 10:09

> [...]
> vil åbne den, forestiller jeg mig. Jeg har altid bare valgt "Åbn
> alligevel", og så har den altid virket fint.

Lyder rigtigt: Har på mit domæne to adresser - een til mig, og en til
konen.

Jeg vælger skiftevis Åbn som skrivebeskyttet og Åbn alligevel -
tilsyneladende ingen forskel!

venlig hilsen

Martin

Fra : David Blangstrup

Dato : 01-03-03 23:44

On Sat, 1 Mar 2003 13:09:20 +0100, Martin Ammentorp wrote
(in message <1fr57la.1247wo0147lbd0N%martin@xyzammentorp.org>):

> [...]
> Åbn alligevel
> Slut
>
> Har prøvet alle 3 - tilsyneladende sker intet... (Konsol har ingen

Martin, der er noget knold med hele den adresse. Slet kontoen og lav den
påny. Din maskine kører fint med Quartz, og det har ikke noget med Extreme
Quartz at gøre, som 'bare' bruger grafikkortet til at hjælpe med at køre
Finder. Så det skal du ikke tænke på, slå du bare tekstudglatning til. Silk
er et ekstra lille kontrolpanel eller preference pane, som det hedder nu, der
kan give font smoothing i Carbon programmer. Mail.app er altså ret nem at
have med at gøre, men hvis du skriver noget forkert, kan den jo ikke lege
med, vel?

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 02-03-03 10:09

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Martin, der er noget knold med hele den adresse. Slet kontoen og lav den
> påny.
Hej David

Tak - will try

venlig hilsen

Martin

Fra : David Blangstrup

Dato : 02-03-03 12:26

On Sun, 2 Mar 2003 10:09:03 +0100, Martin Ammentorp wrote
(in message <1fr6utr.19cb42uusdawwN%martin@xyzammentorp.org>):

> Hej David
>
> Tak - will try
>
> venlig hilsen
>
> Martin

Såvidt jeg kunne se var der to snabler i, og det er i hvert fald forkert.