Virtuelle desktops i OS X
Fra : Thomas Eskebaek

Dato : 28-02-03 17:53

Hej Gruppe,

Jeg er en inkaneret linux bruger der overvejer at anskaffe en af de nye
PowerBooks og så skifte til OS X.

En af de features jeg er ekstremt glad for i min X Windows (med Gnome) er
muligheden for flere virtuelle desktops. Med et tastetryk kan jeg skifte
til en ny blank desktop og starte programmer her. Med yderligere et
tastetryk kan jeg skifte tilbage til min første desktop og rode med de
programmer jeg har der. Og jeg bruger 4 desktops. Er dette (eller noget
tilsvarende) muligt at sætte op under OS X?

Derudover - kan I anbefale en god bog der indfører læseren i brugen og
specielt konfigurationen af OS X? Jeg søger en bog der giver mig en kort
intro til the basics (brug af Mac interface, filhåndtering, etc.) og
dernæst giver en grundig gennemgang af system administration.

Mvh. og på forhånd tak for hjælpen,
Thomas Eskebæk

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 28-02-03 18:21

"Thomas Eskebaek" <thomas@eskebaek.net> writes:

> [...]
> en kort intro til the basics (brug af Mac interface, filhåndtering,
> etc.) og dernæst giver en grundig gennemgang af system

O'Reilly laver geneelt gode bøger, og de har lavet en som sådan cirka
hedder "MacOS X for Unix geeks". Har ikke bladret i den, men den er
måske værd at kigge på.

-j

--
Så er det officielt: Der er en unge på vej!
Estimated time of arrival: Medio september 2003

Fra : Thomas Eskebaek

Dato : 28-02-03 19:41

On Fri, 28 Feb 2003 18:20:44 +0100, Janus Sandsgaard wrote:

> O'Reilly laver geneelt gode bøger, og de har lavet en som sådan cirka
> hedder "MacOS X for Unix geeks". Har ikke bladret i den, men den er
> måske værd at kigge på.
>
> -j

Mange tak - den vil jeg straks bestille :) O'Reilly laver nemlig kanon
gode bøger.

/Thomas Eskebæk