Skal ATM være installeret i OS X ?
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 28-02-03 16:37

De sidste øvelser er ved at være på plads med et skifte til OS X på en
iMac, men sidst min far skiftede Mac med OS 9, så havde jeg glemt at
installere ATM, hvilket gjorde at al ting stod hakket og kantet når han
printede ud.

Nu er det en ren OS X maskine med AppleWorks og FileMaker samt de løse.

Skal ATM også være installeret under OS X ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Dan Henriksen

Dato : 28-02-03 17:14

> Skal ATM også være installeret under OS X ?

Nej, OSX burger ikke ATM, det at udglatte fonten på skærmen er indbygget i
OSX. Dog - hvis du vil bruge Classic (OS 9) under OSX så skal du i Calssic
installere ATM Light 4.2 (ikke helt sikker på den sidste version)

Dan Henriksen

Fra : Svend Erik Andersen

Dato : 16-03-03 23:08

"[2900] Jesper Haaber Gylling" wrote:

> [...]
> iMac, men sidst min far skiftede Mac med OS 9, så havde jeg glemt at
> installere ATM, hvilket gjorde at al ting stod hakket og kantet når han

Du må huske forkert, Jesper. ATM har ingen indvirkning på udskriften.,
men derimod på skærmoptegningen. Hvis ATM mangler, bliver de
fontstørrelser, der ikke fin des bitmap skærmskrifter til (type 1 skrifter
med separat skærm- og PS-font), takkede på skærmen.

Hvis en udskrift bliver takket, er det fordi selve PS-fonten mangler. Der
udskrives da fra den lavopløste skærmfont.

Med venlig hilsen
Svend Erik Andersen

Fra : Steen Larsen

Dato : 16-03-03 23:29

In article <3E74F5D2.DB92E882@mail.dk>,
Svend Erik Andersen <sea-grafisk@mail.dk> wrote:

> [...]
>
> Hvis en udskrift bliver takket, er det fordi selve PS-fonten mangler. Der
> udskrives da fra den lavopløste skærmfont.

Det er ikke helt korrekt. Når man udskriver på en ikke-PostScript enhed
er det netop ATM som sørger for at PostScript-skriften renderes korrekt.

Fra : Svend Erik Andersen

Dato : 30-03-03 19:05

Steen Larsen wrote:

> Det er ikke helt korrekt. Når man udskriver på en ikke-PostScript enhed
> er det netop ATM som sørger for at PostScript-skriften renderes korrekt.

Sørme ja. Så har Jesper husket rigtigt alligevel - og nu har han også hele
forklaringen.