swap swap
Fra : David Blangstrup

Dato : 28-02-03 10:09

Min lille iMac kører nu døgnet rundt og stønner en anelse over at skulle bære
en Apache2, Mysql, php4 - vel, hvad det nu er den vånder sig under. Det viser
sig ved at jeg har 5 72 MB swapfiler i stedet for en. En gang imellem
restarter jeg min bondi bare for at blive af med disse swapfiler. Kan man
bare slette dem (finde de usynlige og slette) eller er der en bedre måde?

Prøv forresten lige at se min nye blog! (klik på url'en herunder). I må
også meget gerne kommentere et eller andet, på dansk eller engelsk, eller
lægge en hilsen i gæstebogen eller skrive noget i generel discussion.

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!

Fra : Mikkel Pagh

Dato : 28-02-03 11:23

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Prøv forresten lige at se min nye blog! (klik på url'en herunder). I må
> også meget gerne kommentere et eller andet, på dansk eller engelsk, eller
> lægge en hilsen i gæstebogen eller skrive noget i generel discussion.

Det er hermed gjort. Og til dem, der ikke har tid til at udforske hele
blog'en er der hermed et link til et lille must-see om Davids langhårede
ungdom: http://blangstrup.dk/david/mov/youth.mov

Venlig hilsen Mikkel

--
Mikkel Pagh
Berlin

Fra : David Blangstrup

Dato : 28-02-03 11:32

On Fri, 28 Feb 2003 11:23:25 +0100, Mikkel Pagh wrote
(in message <1fr38u9.iewod7185z8lhN%spiced.pork@ham.com>):

Tak Mikkel!

Fra : Per Madsen

Dato : 28-02-03 14:35

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Tak Mikkel!

Er det Cat Stevens der har sneget sig ind på et par af billederne

Anyway, hvordan laver man en webblog, hvad med hosting, free/shareware
blog programmer, osv. osv.

P.S. Hvad var det for noget musik vi hørte, -lyder lidt som
Simon/Garfunkel?!
--
Mhv.
Per,-...der søger lejl.i Kbh.

www.ecotox.dk

Fra : David Blangstrup

Dato : 28-02-03 15:14

On Fri, 28 Feb 2003 14:35:13 +0100, Per Madsen wrote
(in message <1fr3hmk.nz7izq10x186gN%permandREMOVETHIS@cool.dk>):

Hvor i alverden har du været henne?

Fra : David Blangstrup

Dato : 28-02-03 16:49

On Fri, 28 Feb 2003 15:14:01 +0100, David Blangstrup wrote
(in message <0001HW.BA852D3900160FA3F0182600@news.cybercity.dk>):

Kig på www.pmachine.com - der er også manualer om hvordan man sætter det op.

> Hvor i alverden har du været henne?

Åh, nu jeg fostå. Du se fimmel!

Fra : Richard Kruse Nees

Dato : 28-02-03 13:04

On 28/02/03 10:08, in article
0001HW.BA84E5BB00054EC1F0080600@news.cybercity.dk, "David Blangstrup"
> [...]

> bare slette dem (finde de usynlige og slette) eller er der en bedre måde?

Du må ikke slette dem.
Prop mere RAM i svinet, så mindskes behovet for swap.
Du kan også flyttet swap-fil(erne) til en anden partition eller disk.
<http://www.bombich.com/mactips/swap.html>

/R

Fra : David Blangstrup

Dato : 28-02-03 15:15

On Fri, 28 Feb 2003 13:03:46 +0100, Richard Kruse Nees wrote
(in message <BA850EB2.25B%nowhereman@nowhereland.mil>):

> [...]
> Prop mere RAM i svinet, så mindskes behovet for swap.
> Du kan også flyttet swap-fil(erne) til en anden partition eller disk.

Tak. Ah, de generer mig egentlig ikke, det er først når jeg har lavet en
masse virkelig heavy at det begynder at knase.

Fra : Jonas Voss

Dato : 28-02-03 17:26

In dk.edb.mac, Richard Kruse Nees wrote:

> Du må ikke slette dem.

Jeg plejer ellers at slette dem hvis jeg kan se de er over en uge
gammel, og der er oprettet nye siden. Nok ikke en helt risikofri
løsning, men jeg har ikke brændt nallerne endnu.

> Prop mere RAM i svinet, så mindskes behovet for swap.
> Du kan også flyttet swap-fil(erne) til en anden partition eller disk.
><http://www.bombich.com/mactips/swap.html>

Eller log ud og log ind igen, det skulle også slette swapfilerne.

SCSI port:
Inferior grade of wine, e.g. Muscatel, Ripple, Mad Dog.

Fra : David Blangstrup

Dato : 28-02-03 20:48

On Fri, 28 Feb 2003 17:26:05 +0100, Jonas Voss wrote
(in message <t5f4j-5p3.ln1@zaphod.local>):

> [...]
> løsning, men jeg har ikke brændt nallerne endnu.

> Eller log ud og log ind igen, det skulle også slette swapfilerne.

Ah, fikst Jonas! Eller fagert! Svarer du aldrig på mine emails mere?
(lyder som en popsang ) Er jeg blevet så plagsom? Gør dit, gør dat?

Fra : David Blangstrup

Dato : 28-02-03 20:50

On Fri, 28 Feb 2003 20:48:11 +0100, David Blangstrup wrote
(in message <0001HW.BA857B8B00286AA6F0080600@news.cybercity.dk>):

> Ah, fikst Jonas! Eller fagert! Svarer du aldrig på mine emails mere?
> (lyder som en popsang ) Er jeg blevet så plagsom? Gør dit, gør dat?

For resten kan du få et rss feed på min blog, hvis du snart begynder at tale
lidt engelsk igen! Det var dig der lærte mig at blogge engelsk! (nåh, jeg har
også en canadisk fætter og lidt rundt omkring i verden, så det er meget godt,
at osv)

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 28-02-03 15:31

permandREMOVETHIS@cool.dk writes:
>P.S. Hvad var det for noget musik vi hørte, -lyder lidt som
>Simon/Garfunkel?!
Det er det også: Feelin' groovy - Såvidt jeg kan høre i Central Park
indspilningen

Frank Løkkegaard
Tlf. 75 51 43 11
Fax 75 51 47 11

Fra : David Blangstrup

Dato : 28-02-03 16:51

On Fri, 28 Feb 2003 15:30:47 +0100, Frank_Løkkegaard wrote
(in message <fc.0073fb6b04f796e53b9aca00722c8121.4f797e7@net.dialog.dk>):

> Det er det også: Feelin' groovy - Såvidt jeg kan høre i Central Park
> indspilningen
>
> Frank Løkkegaard
> Tlf. 75 51 43 11
> Fax 75 51 47 11

Nej, i den nye fede indspilning "Live from New York City 1967"! - en koncert
de gav, bare de to! Den CD er bare _fantastisk_!