iCab Preview2.9.1 til Mac OS X, PowerPPC o~
Fra : Mogens Thyregod

Dato : 27-02-03 13:50

Så er de danske udgaver of iCab Preview2.9.1 til Mac OS X, PowerPPC og
68k-maskiner klar til download fra:

<http://www.mothsoft.dk>

Nyheder og ændringer i iCab 2.9.1
-----------------
* MacOSX-versionen af iCab har fået en fuldstændig ny
indstillingsdialog. Den nye dialog svarer til system-indstillingerne og
fremviser Aqua's visuelle effekter og opførsel. Konfigurering af
favoritværktøjsbjælken i indstillingsdialogen fungerer med træk &
anbring, på samme måde som system-indstillingerne. Den nye dialog er
ikke mere modal således at den kan være åben hele tiden.
* Tastaturgenvejene til at øge/mindske skriftstørrelsen er ændrede i
MacOSX-versionen af iCab. De gamle genveje til at skifte mellem vinduer
vil komme til at svare til de nye systemgenveje i MacOSX 10.2 (Jaguar).
* Under MacOSX iCab startede den klassiske version af Nøglering, i
stedet for den der hører til MacOSX, når brugeren klikkede på "Åbn
Nøglering"-knappen i indstillingerne.
* Hvis filtrerede billeder fandtes i billedcachen, manglede menu-emnet
"Indlæs manglende billede" i genvejsmenuen.
* "Proxy-Authorisation" virkede ikke.
* iCab kunnne ikke vise websider, hvor indlæsning af script- og
stylesheet-dokumenter mislykkedes.
* iCab bad for tit om adgangskoder ved tilgang til adgangskodebeskyttede
websites.
* En tekst-kodning i en HTTP-header blev ikke undersøgt.
* Tastaturgenvejene for søgemaskiner til URL-adresseværktøjsbjælken
virkede ikke for søgemaskiner der kræver at "HTTP POST"-kommandoen
bruges.
* Adgang til sikre sider virkede ikke, når der anvendtes firewall/proxy.
* Den nye cache-håndtering udløste en besynderlig fejl i de klassiske
MacOS-versioner. MacOS gik ofte ned når arkiverdialogen åbnedes, mens
iCab stadig var igang med at downloade dokumenter i baggrunden og
arkivere dem i web-cachen. Nogle få modifikationer af
web-cachehåndteringen vil nu sikre mod dette problem, således at der
ikke mere sker nedbrud når dokumenter arkiveres.
* Når billeder åbnedes direkte (uden et HTML-dokument, hvori billedet
var indlejret) var det ikke muligt at arkivere billedet som et
web-arkiv.

--
mvh.
Mogens Thyregod

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-02-03 00:05

Mogens Thyregod <moth@mothsoft.dk> wrote:

> Så er de danske udgaver of iCab Preview2.9.1 til Mac OS X, PowerPPC og
> 68k-maskiner klar til download fra:
>
> <http://www.mothsoft.dk>

Ret skal være ret. Sidst Mogens Thyregod annoncerede en ny version af
iCab, kom jeg med et lidt mavesurt opstød over, hvad vi dog skulle med
den browser. Nu har jeg betalt adskillige girokort over Jyske Netbank
med iCab 2.9.1, så iCab skal have en stor ros for at kunne bruge Jyske
Netbank. Det kan Safari nemlig ikke. Og det er da også godt, at man kan
få iCab på dansk. IE, Netscape, Mozilla og Chimera (eller hvad den nu
skal hedde) er jo engelske.
Folkene bag iCab skal også have ros for (mig bekendt) at tage
lanceringen af Safari i stiv arm. Det var noget værre hykleri, vi hørte
fra folkene bag Opera. Opera har haft to år til at lave en Mac-browser,
men har ikke kunnet levere noget ordentligt. De kan derimod godt lave en
Windows-version. Vi har ikke brug for udviklere, for hvem Mac er en
sekundær platform. iCab er derimod kun til Mac. Jeg synes også, iCab har
været noget længe undervejs, men i det mindste sætter de alle ressourcer
ind på Mac. At de så ikke har så mange ressourcer er jo bare ærgerligt.
Opera vælger derimod at bruge kræfterne på Windows, og så forventer de,
at vi Mac-folk er tilfredse.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 28-02-03 11:46

> [...]
> ind på Mac. At de så ikke har så mange ressourcer er jo bare ærgerligt.
> Opera vælger derimod at bruge kræfterne på Windows, og så forventer de,

Har de stadigvæk det der ebbede med at den udløber, hvis man ikke
betaler ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 28-02-03 16:25

> Har de stadigvæk det der ebbede med at den udløber, hvis man ikke
> betaler ?

Ja, den nuværende version Preview2.9.1 udløber i begyndelsen af 2004,
dog vil den fortsat kunne hente den efterfølgende version, som formodes
at være udsendt inden udløbet af den aktuelle.

Vælger man allerede nu at registrere iCab, formedelst 29 euro så vidt
jeg husker, vil den også være fuldt funktionsdygtig efter udløbsdatoen,
men der vil altså være en nyere på gaden inden da.

--
mvh.
Mogens Thyregod