TiBook spørgsmål
Fra : (Lars Kristian Søren~

Dato : 27-02-03 11:34

Kære alle

Jeg er blevet tilbudt en let brugt TiBook til yderst fordelagtig pris.
Årsagen til den lave pris er, at skærmen stod helt af. Den oprindelige
kunde har så leveret TiBook´en tilbage til firmaet, han har fået en ny,
og den gamle har fået en ny skærm.

Nu er mit spørgsmål så: Risikerer jeg mon noget ved at købe den? Kan der
være en eller anden hardware-fejl der gør, at den nye skærm måske også
før eller senere vil stå af? Og hvad kan overhovedet få en LCD-skærm til
sådan at stå helt af? Jeg troede at de var ret robuste, og at den fejl
der typisk opstod på sådan nogle bare var døde pixels.

Lars Kr. Sørensen

Fra : Martin Edlich

Dato : 27-02-03 11:46

On Thu, 27 Feb 2003 11:34:04 +0100, lars@NOSPAMlarsonline.dk (Lars
Kristian Sørensen) wrote:

>Nu er mit spørgsmål så: Risikerer jeg mon noget ved at købe den?

Ikke noget udover det sædvanlige. Dog er du lidt bedre stillet end
sædvanligt, da der er raklamationsret på reperationen.

>Kan der
>være en eller anden hardware-fejl der gør, at den nye skærm måske også
>før eller senere vil stå af?

Ja, men det er ikke sandsynligt.

>Og hvad kan overhovedet få en LCD-skærm til
>sådan at stå helt af? Jeg troede at de var ret robuste, og at den fejl
>der typisk opstod på sådan nogle bare var døde pixels.

Det kan have været et knækket skærmkabel.

MVH

MArtin Edlich

Fra : (Lars Kristian Søren~

Dato : 27-02-03 16:49

> Det kan have været et knækket skærmkabel.

OK, nu har jeg fået en oplysning, jeg ikke havde før: Det, der var galt
var, at baggrundsbelysningen var røget. Ellers fungerede den gamle
skærm. Gør det nogen forskel i "diagnosticeringen" af problemet?

Lars Kr. Sørensen

Fra : Peter Kiil

Dato : 27-02-03 17:44

in article 1fr1smh.1xmdax7ljcbjaN%lars@NOSPAMlarsonline.dk, Lars Kristian
Sørensen at lars@NOSPAMlarsonline.dk wrote on 27/02/03 16:49:

> OK, nu har jeg fået en oplysning, jeg ikke havde før: Det, der var galt
> var, at baggrundsbelysningen var røget. Ellers fungerede den gamle
> skærm. Gør det nogen forskel i "diagnosticeringen" af problemet?

Det er ikke noget der er alarmerende. Det sker fra tid til anden, men fordi
en maskine har haft problemet én gang er det bestemt ikke sikkert at den får
det igen. Køb du roligt den maskine.

--
/peter

Fra : Martin Edlich

Dato : 27-02-03 18:36

I <1fr1smh.1xmdax7ljcbjaN%lars@NOSPAMlarsonline.dk> Lars_Kristian_
Sørensen ytrede:
> OK, nu har jeg fået en oplysning, jeg ikke havde før: Det, der var
> galt var, at baggrundsbelysningen var røget. Ellers fungerede den
> gamle skærm. Gør det nogen forskel i "diagnosticeringen" af problemet?

Næh, der er gået noget galt og det kan der gøre igen. Bare husk at få
kvitteringen på reperationen, så går der 2 år inden du behøver at
bekymre dig (økonomisk) om det igen.

Fra : (Lars Kristian Søren~

Dato : 28-02-03 11:02

Nu har jeg så fået maskinen hjem på prøve. Det viser sig at være en
Mercury, 400 MHz, 10 GB harddisk. Det vidste firmaet ikke, men herregud:
De sælger normalt ikke Mac, de stakler.

Det meste virker ok, men CD/DVD Rom drevet støjer afsindigt, når man
indsætter CD´er. Installationen af Jaguar var næsten nødt til at foregå
med høreværn...) Er det normalt?

Hvis jeg skal købe den, skal den ha´ en større harddisk. Er det dyrt? Og
hvad er sådan en fætter egentlig værd i det hele taget?

Lars Kr. Sørensen

Fra : Steen Larsen

Dato : 02-03-03 00:29

In article <1fr3688.u0gtui12yps9sN%lars@NOSPAMlarsonline.dk>,
> [...]

> Hvis jeg skal købe den, skal den ha´ en større harddisk. Er det dyrt? Og
> hvad er sådan en fætter egentlig værd i det hele taget?

Den er ikke så sjov at køre X på så værdien er efter min mening ikke så
høj. Max 10K - ikke fordi jeg ville ofre det.
Støjen fra DVD-ROM er ikke unormal.