Airport base kan ikke ses
Fra : Henrik Münster

Dato : 26-02-03 21:25

Jeg har købt et wireless pcmcia-art til min kones IBM Thinkpad.
Installationen er vist gået meget godt, og lamperne på kortet blinker og
lyser, så det er en lyst.
Problemet er bare, at konfigurationsprogrammet søger og søger,
men det kan ikke finde noget signal. Jeg har en show-white Airport base.
Burde den ikke være let at finde? Kan jeg være kommet til at låse den
for adgang fra andre? Jeg har ikke sat WEP til. Nogen idéer?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 26-02-03 22:25

> [...]
> Burde den ikke være let at finde? Kan jeg være kommet til at låse den
> for adgang fra andre? Jeg har ikke sat WEP til. Nogen idéer?

Hvis din Airport ikke står piv åben kan du ikke se den. Er du sikker på
at du ikke har låst MAC adresserne i Airporten ?

Hvilket OS er der på Stinkpad'en ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-02-03 22:57

> Hvis din Airport ikke står piv åben kan du ikke se den. Er du sikker på
> at du ikke har låst MAC adresserne i Airporten ?
>
> Hvilket OS er der på Stinkpad'en ?

Det er sørme lykkedes os at få det til at virke. Jeg ved ikke rigtig,
hvad vi gjorde. Undervejs var det også lykkedes mig at sætte WEP til på
basen, så da der endelig var kontakt, kunne vi ikke komme ud på nettet.
Thinkpad'en har Windows ME, og det er en, sygehuset ellers tager
sig af. Den har et TokenRing kort, og så har vi forgæves forsøgt at få
den på ISDN engang. Så hver gang jeg åbnede IE, kom der en eller anden
assistent, der bad om telefonnummer og modemtype. Når man ikke aner
noget om styresystemet, så er det slet ikke til at komme udenom den
slags.
--
Henrik Münster
Esbjerg