OS X og Linux Open Source software
Fra : Thomas Eskebæk

Dato : 26-02-03 15:33

Hej Gruppe,

Jeg er inkaneret linux bruger go står overfor at skulle anskaffe mig en
bærbar - og jeg overvejer den nye PowerBook G4 da det er et stykke utroligt
lækkert hardware.

Jeg kunne godt tænke mig at køre Mac OS X på den da det giver bedre
integration af både hardware og software men jeg ved ikke ret meget om Mac
OS X andet end at det køre med en *nix kerne. Mit spørgsmål er nu om jeg
umiddelbart vil kunne downloade og kompilere alle de Open Source programmer
jeg bruger i hverdagen og køre dem under OS X?

Mvh. og på forhånd mange tak for hjælpen,
Thomas Eskebæk

Fra : Bitbucket

Dato : 26-02-03 16:15

Thomas Eskebæk <thomas@eskebaek.net> wrote:

> [...]
> jeg bruger i hverdagen og køre dem under OS X?
>
> Mvh. og på forhånd mange tak for hjælpen,

Ikke "alle" fordi nogle af dem har processor og/eller systemspecifik
kode. Men alle andre der vil køre i et CLI, KDE eller X11 miljø kan uden
videre compileres fra kildekoden.

Fra : Ole Guldberg Jensen

Dato : 26-02-03 17:13

Thomas Eskebæk wrote:
> [...]
> bærbar - og jeg overvejer den nye PowerBook G4 da det er et stykke utroligt

Ja! :)

> [...]
> umiddelbart vil kunne downloade og kompilere alle de Open Source programmer
> jeg bruger i hverdagen og køre dem under OS X?

Mach kerne med BSD-unix layer.

Kik på fink (http://fink.sourceforge.net/) og darwinports
(http://www.opendarwin.org/projects/darwinports/en/) som begge giver
mulighed for at anvende de mange unixprogrammer du kender.

btw kan apples nye X11 også være af interesse
(http://www.apple.com/macosx/x11/).

macosx er en dejlig unix :)